[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Roest bij rubber onder de deur : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 07:08

Roest bij rubber onder de deur

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Roest bij rubber onder de deur

Berichtdoor Lode » 11 dec 2006, 23:28

Ik heb de indruk dat er ergens vocht in de bestuurdersdeur van mijn coupe loopt. Want als ik de deur na een regenbui open doe is de kunststof dorpelbedekking nat en er liggen op sommige plekken zelfs druppels op.
Het probleem is nu dat er op twee plekken rond het deurrubber (aan de onderkant van de deur) roest is ontstaan. Zowel boven als onder de plek waar het rubber zit. Op 1 plekje is de roest zelfs door en door.
Nou heb ik twee vragen:
1. Wie heeft er een idee hoe ik waterlekkage de deur in op kan sporen? Ik heb de pech dat ik alleen op de stoep voor het huis aan de auto kan werken.
2. Kent iemand het verschijnsel roest rond het deurrubber en hoe zou ik dat aan kunnen pakken? Is het deurrubber makkelijk los te maken en later weer terug te plaatsen? Hoe doe je dat? Enz.., enz.

Volgens mij veel meer vragen dan twee nu ik het nalees :)
Wie heeft raad?

gr. Lode
Lode
 


Antwoord:Roest bij rubber onder de deur

Berichtdoor Semrick » 12 dec 2006, 00:04

Hallo Lode,

Ik ben ook maar een leek maar volgens mij is er geen sprake van lekkage maar is het niet te voorkomen dat er (regen)water in de deuren komt. Dat loopt er via de raamsnorren in. Vooral als deze al wat ouder en stugger zijn.

Daarom zitten er ook afwateringsgaten onder in je deur. Normaal gesproken loopt het water daardoor weg. Nu gaat het waarschijnlijk via de nieuw ontstane roestgaten bij de rubbers.

Ook dat is volgens mij een bekend probleem. De deuren roesten vooral onderin als de afwateringsgaten dichtzitten en rondom de bevestigingspunten van de rubbers.

Als het goed is moet je de rubbers vrij gemakkelijk los kunnen trekken maar ze kunnen ook (door een vorige eigenaar) vastgelijmd zijn. Dan wordt het al wat moeilijker. Volgens mij is er op het forum wel meer geschreven over deurrubbers.

De roest zul je weg moeten werken. Liefst uitslijpen en nieuw stuk inlassen (anders blijft het terug komen). Als je dat niet wilt zul je de roest zoveel mogelijk weg moeten borstelen, schuren oid. Daarna behandelen met 2K primer en lak.

Succes ermee.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Roest bij rubber onder de deur

Berichtdoor Semrick » 12 dec 2006, 00:04

Was een dubbel berricht dus verwijderd.<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2006/12/12 01:48
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Roest bij rubber onder de deur

Berichtdoor Pietje » 12 dec 2006, 00:39

Een stuk inlassen gaat mogelijk niet.
De deur aan de passagierszijde van mijn auto is aan de binnenkant ook rot aan het worden. De schade hersteller gaf me al aan dat een stuk inlassen niet zou gaan en de deur vervangen moet worden.
Laswerk zou de lak aan de buitenzijde ook doen 'blazen' door de hitte.

Dus áls je laswerk laat doen dat eerst goed doornemen. ikzelf ga volgend jaar op zoek naar een deur.

(Maar als iemand een coupédeur in zypresgrün heeft liggen mag hij/zij dat melden natuurlijk)
Pietje
 


Antwoord:Roest bij rubber onder de deur

Berichtdoor Semrick » 12 dec 2006, 02:53

Hoi Pietje,

Alles is natuurlijk te lassen. Al ben ik het wel met je eens dat een deur lastig is. Er bestaan wel hele nieuwe onderzijden voor een deur die je er in kunt lassen. Maar dat is wel werk voor een prof. En daarbij wegen de kosten dan niet op tegen de aanschaf van een "nieuwe"gebruikte deur. Die worden al aangeboden vanaf 50,- euro. Voor 100,- euro moet je een compleet roestvrije deur op de kop kunnen tikken.

Volgens mij heeft http://www.mercedes-only.nl/ ze nog wel op voorraad.

Voor een coupe gelden misschien andere prijzen (dat weet ik zo niet).
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten