[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Roest : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 12:57

Roest

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Antwoord:Roest

Berichtdoor Weizengelb » 08 sep 2006, 10:47

In principe is Fertan ook een roestomvormer omdat het een verbinding aangaat met de ijzeroxide.
Kan best zijn dat andere producten dat beter doen.
Ik heb dus ook zoveel mogelijk roest verwijderd, normaal zou ik daarna gewoon een grondlak op het metaal zetten, ditmaal heb ik er eerst Fertan op aangebracht.

Ik had de Fertan voornamelijk voor de holle ruimtes gekocht. deze heb ik eerst schoongespoten met motorreiniger, water en industriele reiniger.
Daarna ingespoten met Fertan en 2 dagen laten intrekken en toen uitgespoeld met water.

Daarna heb ik de auto verder klaar gemaakt voor de spuiter en pas na het spuiten heb ik de holle ruimten verder behandeld met ML en FF.

Ik hoor van meer mensen dat Fertan niet het beste zou zijn, van andere weer wel. Ach, het beste is om een keer een goed vergelijkende test te doen (zoals Auto Markt in D gedaan heeft). Verschillende producten zijn goed voor verschillende toepassingen.

Mike Sanders en zo was erggoed voor holle ruimte geloof ik. FF ook dacht ik (dus dat heb ik ook gebruikt.
Ik gebruik ook al erg lang altijd ML van Tectyl...
Tja... Dit droogt inderdaad uit, maar voor allemaal geldt; als je regelmatig de auto controleert kun je altijd schade voorkomen.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Roest

Berichtdoor 76RXVD » 09 sep 2006, 09:17

In het Duitse tijdschrift "Oltimer Markt" is vorig jaar een test verschenen van 19 anti-roest producten voor holle ruimten. De middelen zijn drie jaar lang getest. Helaas was de combinatie van Fertan roestomvormer gevolgd door een was bijzonder slecht (plaats 17 van de 19). De was hechtte weliswaar goed aan de roestomvormer, maar vervolgens liet de roestomvormer van de onderlaag los! Het gebruik van de roestomvormer in een holle ruimte schijnt alleen te kunnen als je na gebruik van de roestomvormer het neutraliseert met water(en voor toepassen van de was). Dit is natuurlijk wel mogelijk op goed toegankelijke plaatsen.

De conclusie is dan ook dat de combinatie van Fertan roestomvormer met een was slecht is voor een holle ruimte, maar wel zinnig op goed toegankelijke plaatsen.
76RXVD
 

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten