MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 07 feb 2023, 08:00

Rolo

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Moderator: Bram Jansen

Rolo

Berichtdoor rolo » 01 okt 2022, 09:59

Goedenmorgen forumleden, mijn naam is Rolo en ik heb recent een 240TD uit 1984 gekocht in nederland en ga die bij ons in Belgie op de weg zetten. De koop is mede door de prettige samenwerking met de verkoper vlekkeloos verlopen. Na de aankoop direct helemaal me naar huis getuffeld en liep als een zonnetje, de koning te rijk! Schuifdak open en zonnetje op het bolletje.

Toen ik pas mijn rijbewijs had, lang geleden alweer, had ik een zaterdagbaantje bij een garage in Heerlen en mocht regelmatig met zo´n zelfde auto van slechts 1j oud in Aken onderdelen gaan halen bij de dealer, wat was dat een kick, 18j en in een fonkelnieuwe Benz naar Duitsland. Dus om dit sentiment weer nieuw leven in te blazen deze diesel met de gekende geur en geluid gekocht. Overigens deel ik deze hobby met mijn vader van 81j die met een gleunderend gezicht zijn jeugdherinneringen van zijn MB 180-type ophaald.

We rijden al een aantal jaren met een W123 230C 1979 , 300 sl 1986 en 380 sec 1983 en haal nog geen 2500 km per stuk ermee, eigenlijk niet echt zinvol wat kosten/km verhouding maar onbetaalbaar wat plezier betreft. En dan nu een roetbak erbij, zeggen mijn vrienden en bekenden, tja milieutechnisch niet echt verantwoord maar mijn antwoord voor hun; jullie denken wel dat je ´groen´ bent maar laten tegenwoordig zowat iedere dag een pakketje bezorgen door een dieselbusje wat met lopende motor voor je deur blijft staan, en dan is het stil, haha.

Hopende op een prettig verblijf op jullie forum en vandaag ga ik 4 stukjes in de bodem lassen om door de keuring te komen, van de week 2 onder fussee´s en voorruit vervangen en het knipperlicht relay is al vervangen, hopelijk blijft het daarbij. gereoen rolo
rolo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 sep 2022, 21:14
Roepnaam: roel
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 123c, 380 sec, 300sl, 320 sl ,e 220


Re: Rolo

Berichtdoor Bram Jansen » 01 okt 2022, 18:49

Dag Roel, welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst gewenst :handgestures-thumbup:
Bram Jansen
Administrator
Administrator
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 18 apr 2014, 12:45
Woonplaats: Neuvy Grandchamp Fr.
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: S212 E350 CDI 2010


Re: Rolo

Berichtdoor RD500sec » 02 okt 2022, 11:17

Welkom, Roel,

De auto is goed terecht gekomen als ik het zo lees, veel plezier ermee!
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Rolo

Berichtdoor Weizengelb » 04 okt 2022, 09:06

Hoi Roel,

Mooi en herkenbaar verhaal. Die geur van zo een auto blijft je bij en herken je altijd meteen, dat heb ik ook.
Ik heb ook een 240TD van 1984 gehad, een van de mooiste Benzen wat mij betreft.

Succes met de klusjes. Met een nieuwe ruit is het fijn rijden bij zon en regen :-)

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2623
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Rolo

Berichtdoor rolo » 22 jan 2023, 20:33

Even een updatje; ben 2 maanden geleden door de belgische keuring en invoeren gerold :grin: , en een o-plaat gekregen, 48.- wegentax per jaar en 135.- verzekering per jaar, du dat laat zich doen.

De lasstukjes rond de kriksteunen met behulp van een bestelde onderdorpel netjes met stukjes daarvan ingelast en zelf nieuwe hoekjes bij die kokerbalk rubbers gemaakt. misschien handig om te weten; als roestpreventie gekozen voor een combiwax van KLine, een combinatie van wax en zeilvet, droogt niet uit en vormt geen ´kruiproest´ zoals onder de gebruikelijke polyurerathaan/unterbodemschutz, en eerst owatrol oil voor in de naden. Handig was toch wel een professionele drukbekers spuit die dat alles mooi kan vernevelen. zie evt korrosionsschutzdepot.de

ik wil nog graag melden dat enkele leden wel heel handige reparatie handleidingen plaatsen mbv foto´s, hiervoor mijn dank. ik zal gaan proberen dat voorbeeld te volgen want heb al wat andere zaken aangepakt die wel te vermelden waard zijn. bv eenvoudig de stoelen op te vullen door onder te bestaande veren een stuk oude lamscoat-jas door te freutelen en de stoel komt mooi omhoog en zit comfortabel.

De fusee kogels waren toch wel een probleem om erin te persen, handiger blijkt nu om toch een ruil fussee-arm te bestellen en die te gebruiken, aldoende leert men.

nu al een goede 1000 km gereden en naar dikke tevredenheid van mij, de overige weggebruikers denken daar anders over want die vinden mij toch echt te traag, bumperduwen en ongeduldige inhaalpogingen getuigen daarvan.
rolo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 sep 2022, 21:14
Roepnaam: roel
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 123c, 380 sec, 300sl, 320 sl ,e 220


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten