Het is nu 02 apr 2023, 07:42
Moderator: Bram Jansen
Chaco schreef: Ik heb gereviseerde verstuivers aangeschaft, maar geen nieuwe brandplaatjes erin gezet.
Wat ik me zelf afvroeg is of het misschien een idee is om mijn stationair toerental te verhogen, als dat wel mogelijk is tenminste? Alhoewel de toeren niet erg laag klinken.
RD500sec schreef:Op het filmpje is het misschien niet zo goed te zien, maar ik vind het schudden meevallen. Wel lijkt de linker motorsteun gescheurd, maar ook dat is maar heel kort in beeld en kan in real life meevallen.
Wel iets om nog even aandacht aan te geven.
Luke schreef:Beste Chaco,
Ik heb het filmpje bekeken, dat is zeker behulpzaam. Vind de motor niet verkeerd klinken, naar mijn beoordeling loopt hij ook op 4 cilinders. Hij schud idd wel wat meer. Als ik goed luister lijkt hij op 1 cilinder wat te 'nagelen', dit kan te maken hebben met het schudden. Dit kan komen doordat toch 1 verstuiver niet lekker verneveld, maar kan natuurlijk ook nog andere oorzaken hebben. Was de motor warm op het filmpje?
Chaco schreef:Beste W123 vrienden,
Ik zit al een tijdje met een klein probleempje. Ik heb een W123 200D uit ‘79. Bij het stationair lopen schudt de motor veel naar links en rechts. Tijdens het rijden (gas geven) is dit niet het geval. Ook nadat de motor warm is blijft hij nog erg schudden in stationair. Tevens krijg ik bij het starten een minuut of twee veel rook, een beetje grijs/blauwe rookt. Stinkt naar diesel volgensmij. Wat ik zeer recent vervangen heb: injecteurs, gloeibougies, oliefilter en olie, brandstoffilter, pakking spruitstuk, kleppen gesteld, dieselreiniger in de tank gegooid allemaal zonder effect. Alleen na het kleppen stellen merkte ik dat de motor rustig is geworden en beter rijdt. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik ben een beginnende W123 fan uit Utrecht met nog weinig ervaring. Is ook m’n eerste post op dit forum.
Ben benieuwd of iemand een oplossing kan bedenken!
BertMercedes schreef:ik denk twee mogelijke oorzaken, 1. verschil in compressie, dus meten, 2. verschil in inspuiting, dus injectors controleren.
1x compressie meten met warme motor waarde noteren
1x compressie meten met een klein beetje olie in de cylinder waarde noteren
Keer terug naar Diesel Specifiek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten