[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
sierstrip : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 00:40

sierstrip

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

sierstrip

Berichtdoor bluebenz300td » 12 sep 2006, 21:39

Hallo,

Een tijdje geleden lag de sierstrip van mijn bestuurdersportier (midden op de deur) op de stoep. Nou dacht ik dat ik 'm gemakkelijk weer terug zou kunnen klikken, maar al snel kwam ie weer los - waarschijnlijk omdat er een aantal plugjes ontbrak. Het waren rode, cilindervormige plugjes, waarbij ik vermoed dat er nog onderdeeltjes (dopjes?) ontbraken, aangezien het geheel niet echt goed vast bleef zitten - en dat ben ik niet gewend van onderdelen op mijn MB.

Ik ben bij de MB dealer geweest en heb op chassisnummer een aantal van die plugjes besteld (tenminste dat dacht ik), maar die bleken er behoorlijk anders uit zien en pasten ook niet. Wie kan mij vertellen of die rode plugjes origineel zijn, en zoja, waar ik ze kan kopen en of er nog andere onderdelen voor nodig zijn om het echt goed vast te zetten?
bluebenz300td
 


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor Pietje » 12 sep 2006, 21:47

De rode pugjes zijn inderdaard de juiste.
Als je denkt dat de boel niet goed vast blijft zitten, monteer je ze mogelijk in verkeerde volgorde.
NIET: de plugjes op de strip plaatsen en dan vervolgens op de carosserie.
MAAR: plugjes in de carosserie steken en vervolgens de strip erop drukken.
Je hebt niet meer onderdeeltjes nodig verder.
Wél kan het zijn dat de kogeltjes die je in de plug duwt, weg (afgebroken?) zijn van de strip.

Kijk toch eens op eem sloperij. Daar heb ik een W123 gevonden en gelijk ook die plugjes af gehaald (ik had ook een losse strip). De plugjes van een W107 en een W116 zijn in ieder geval dezelfde.

Suc6!
Peter<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2006/09/12 21:49
Pietje
 


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor 76RXVD » 15 sep 2006, 13:28

Ik had ook rode plugjes waarvan er een paar niet goed bleven zitten. Van de MB-dealer kreeg (!) ik een paar witte. Deze blijven veel beter zitten. Ik geloog dat ze normaliter iets van 27 cent per stuk kosten, kortom niet klooien met gebruikte van de sloop, maar nieuwe kopen.

Marcel
76RXVD
 


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor Weizengelb » 18 sep 2006, 15:14

Je moet de sierstrip ook niet te hard in de dopjes slaan want dan breekt er een randje af in de dopjes en klemmen ze niet meer.
Let ook op roestvorming doordat het dopje de verf beschadigd.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor mdeijkers » 21 sep 2006, 14:34

Ik heb ook ooit eens bij de dealer andere dopjes besteld en kreeg ook de VERKEERDE MEE ! ik kreeg grijze mee.. paste wat strakker maar de strip hing er echt slecht in dat ie er gewoon weer uitviel kortom alleen die rode erin doen !!! om roest tegen te gaan kan je ze erook in kitten !!! dus zonder dopjes etc, voordeel geen vocht meer tussen en dus geen roest en tast de lak ook niet aan... Maar ff verwijderen zit er dan niet in;)
mdeijkers
 


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor Weizengelb » 21 sep 2006, 16:32

Ze hebben deze dopjes verschillende keren veranderd. De originele zijn (donker)rood en als een tuitvormig cylindertje. Dan heb je ook ooit rode gehad die achter meer spits toelopen met een soort vingertjes en ik denk wat zachter plastic.
Ook zijn er Blauwe geweest, gelijk aan de originele.
Laatst heb ik ook witte gekregen, leken ook wat zachter.

In de winter is het kunststof soms zo hard dat bijna elke klem breekt, ik zou ze dus altijd enigszins warm monteren en met wat anti-roestmiddel.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:sierstrip

Berichtdoor scorenborgo » 21 sep 2006, 16:41

Die donkerrode heb ik hier nog liggen (25 jaar oud) pa had ze bewaard ze zijn idd cilindervormig en je gebruikt ze ook voor andere strippen aan de auto. Mijn tip als je iets eraf haalt en weer monteerd gebruik vaseline.
scorenborgo
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten