[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
stappenmotor 230TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 05:31

stappenmotor 230TE

Alle techniek van de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stappenmotor 230TE

Berichtdoor Daniel » 11 aug 2016, 13:38

Goedemiddag,

het klinkt heel stom , maar ik kan nergens mijn stappenmotor vinden bij mijn 230TE uit 1984.
Heb echt overal gekeken, zal er vast overheen kijken. Kan iemand mij helpen.

iemand toevallig een foto waar de stappenmotor zit?

alvast bedankt,

daniel
Daniel
 


Re: stappenmotor 230TE

Berichtdoor RD500sec » 11 aug 2016, 17:05

Met stappenmotor bedoel je het ding wat het stationair toerental regelt neem ik aan?
Deze vind je op de KE-jetronic motoren.
Bij mijn weten hebben de W123 een K-jetronic, dus zonder de elektronische regeling.
Onder het inlaatspruitstuk, vlak bij het oliefilter zit een zwarte klep, deze geeft bij koude motor extra lucht, op het linker binnenscherm zit een vacuĆ¼mklep die deze bedient.
Het stationaire toerental stel je af met een witte stelschroef, deze vind je als je vanaf het kleppendeksel onder het luchtfilter kijkt.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten