[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Stilstaan of rijden? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 maart 2024, 16:42

Stilstaan of rijden?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stilstaan of rijden?

Berichtdoor 76RXVD » 17 aug 2006, 09:09

Mijn 230E heb ik om te hebben en om te rijden. Hoewel een W123 zeer betrouwbaar is, is hij wel 25 jaar oud.

De volgende onderdelen heb ik voor de zekerheid al vervangen:
Bougies
Bougiekabels
Accu was op
Koelslangen
Distributieketting

Natuurlijk zijn alle vloeistoffen en filters ook vervangen.

Wat zijn de problemen geweest waar jullie mee zijn blijven stilstaan, zodat ik die punten extra in de gaten kan houden?

76RXVD
 


Antwoord:Stilstaan of rijden?

Berichtdoor Govert » 17 aug 2006, 09:54

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/23 13:55
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Stilstaan of rijden?

Berichtdoor Jeroen » 17 aug 2006, 10:18

Ik heb mijn MB nog niet zo lang, maar heb wel al een keer stilgestaan met een bekend euvel voor alle oude auto's: Lekkende benzineslang

Na verloop van (tientallen) jaren begeven de benzineslangen gewoon een keer. Vaak scheuren ze in de buurt van de bevestigingspunten. In geval van mijn MB was het overigens gewoon midden in de slang waar in een keer de benzine uitspoot! Gebeurde notabene op de dag dat ik mijn MB kocht, ophaalde en voor het eerst er mee naar huis reed.

Die oude benzineslangen teren van binnen uit weg. Aan de buitenkant is dus niets te zien totdat de benzine eruit spuit. Kan nog gevaarlijk zijn ook!

Dus op al mijn oude auto's vervang ik ook altijd de benzineslangen.

Waar je wellicht ook nog een keer naar wil kijken is je reservewiel. Als dat al 25 jaar in de kofferbak ligt, moet je ook bedenken of je daar nog wel mee durft te rijden. Zelfs een thuiskomertje moet wel veilig zijn!

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Stilstaan of rijden?

Berichtdoor 76RXVD » 17 aug 2006, 10:29

Bedankt Govert en jeroen,

Mijn wagen heeft een automaat, zodat ik me over een koppelingscilinder geen zorgen maak. Wel heb ik de olie en het filter van de versnellingsbak laten vervangen.

De benzineslangen heb ik nog niet onder handen genomen, maar klinkt heel zinvol.
Jeroen, wat heb je allemaal vervangen? Alle rubber slangen? Ook de metalen delen?

Mijn reservewiel is inderdaad ook 25 jaar oud. Ik zal er een keer een andere band om laten leggen. Wat ik bij een lekke band wil doen weet ik eigenlijk toch niet, want ik heb geen zin om de nu nog perfecte krikgaten te gaan gebruiken.<br><br>Bericht gewijzigd door: 76RXVD, op: 2006/08/17 10:32
76RXVD
 


Antwoord:Stilstaan of rijden?

Berichtdoor Weizengelb » 17 aug 2006, 15:45

Hetzelfde als Govert.

Koppelingscylinder onder aan de bak lek. Verder oude waterslangen die lekken/scheuren, of de slangeklem daarvan doorgeroest. Uitlaat valt er wel eens onderuit maar zoals gezegd is dit niet zo'n probleem.

Kapotte (goedkope) banden is ook wel eens lastig.
Verder de remmen goed in orde houden, cylinders moeten gangbaar blijven, dus stofkapjes mogen niet gescheurd zijn.

Ook is mij ooit een aandrijfas achter kapot gegaan onderweg, dit is echter sporadisch mogelijk.

Mooi dat je zo goed voor je auto wilt zorgen!:cheer:
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten