[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
stuurhuis : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 11:28

stuurhuis

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurhuis

Berichtdoor gvdaa » 17 sep 2006, 22:08

Is het stuurhuis met bekrachtiging dat gemonteerd is op de 200D hetzelfde als het model op de 300D? Bij die van mij krijg ik de speling er namelijk met stellen niet meer uit, en nu zag ik hier op het forum een tweedehandse van een 300D te koop.

Of is het beter om te revisieren? Ik las het item daarover hier op het forum. Een stuk duurder dan een tweedehands stuurhuis, maar waarschijnlijk wel een stuk beter.

Groeten en dank
gvdaa
 


Antwoord:stuurhuis

Berichtdoor gvdaa » 20 sep 2006, 08:41

Weet niemand het antwoord op mijn vraag?
gvdaa
 


Antwoord:stuurhuis

Berichtdoor Jeroen » 20 sep 2006, 11:01

Ik heb het stukje over stuurhuizen reviseren geschreven en het mag dus duidelijk zijn wat mijn voorkeur is.

Mijn overwegingen:
Het is onmogelijk om een los stuurhuis goed te beoordelen op speling. Dus sowieso moet je dan maar afwachten wat je krijgt. Sloop je 'm zelf af van een bestaande auto dan krijg je een iets beter beeld.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met Mercedessen, maar van één ding ben ik wel overtuigd.: Ze hebben bijna allemaal meer of mindere speling. Dus de kans dat je een spelingsvrij 2e hands-stuurhuis vindt is gewoon erg klein.

Stuurhuis is natuurlijk essentieel voor de veiligheid. En alleen al daarom wil ik niet aan een tweehands onderdeel voor zo iets cruciaal. Als je de pech hebt dat zo'n stuurhuis voorheen verkeerd is afgesteld loop je een reeele kans dat het in een keer vastslaat. Dat wil je dus absoluut niet meemaken.

Er is natuurlijk verschil in prijs tussen een tweedehands stuurhuis en een gereviseerd. Tweedehands stuurhuizen zie je op Marktplaats al voor een paar honder Euro, soms nog minder. Bij revisies moet je toch richting de Euro 450 en misschien wel wat meer denken. Brezan levert compleet gereviseerde stuurhuizen voor ongeveer Euro 550 -650.

De bijkomende kosten voor het vervangen van een 2e hands dan wel een gereviseerd stuurhuis zijn vergelijkaar;
- bevestigingsbouten stuurhuis aan chassis (euro 10)
- 3 liter stuurhuisolie (euro 30)
- 3 zelfborgende moeren (euro 10)

Tip: kijk ook even naar de stuurdemper, want die is meestal ook aan vervanging toe. En vervang gelijk het filter in de hydraulisch pomp.

Succes ermee,

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten