[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Tankontluchting : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 16 apr 2024, 14:43

Tankontluchting

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Tankontluchting

Berichtdoor Brijn » 03 okt 2006, 19:37

Na een lange rit een hele tank leeggereden te hebben moet ik met twee handen en een voet de tankdop loshalen, zo'n vacuum zit er in de tank, er is duidelijk iets mis met de tankbeluchting. Vroeger zat er gewoon een klein gaatje in je tankdop, maar de W123 heeft een hi-tech tankdop die alleen overdruk er uit laat, maar voor het opheffen van onderdruk gebruik maakt van een heel buizenstelsel. Ik heb met perslucht geprobeerd het uiteinde van de ontluchtingspijp (voor de linkerachterwielophanging) door te blazen, met het manchetje eraf, zonder enig effect, die kant lijkt totaal verstopt (of hoort dat zo door allerlei membranen en kleppen???), perslucht op de tankopening, gaf ook geen enkel luchtstroompje uit eerder genoemde ontluchtingsbuis, maar wel een blikken knal van jewelste waardoor ik nu ineens 5 liter extra diesel kan tanken... Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik de tank moet uitbouwen, en zelfs dan, kan ik wel ergens bij? Volgens het WIS zit het hele beluchtings buizenstelsel namelijk IN de tank. Of is de enige oplossing een andere tank? Voorlopig heb ik de rubber ring van de vuldop een beetje overdwars ingevijld in de hoop dat er nu wat lucht langs kan, of zou dat stom geweest zijn?

Groet, Bert
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten