[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Tikkende nokkenasvolger ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 08:18

Tikkende nokkenasvolger ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Tikkende nokkenasvolger ?

Berichtdoor Bemerbenz » 18 apr 2007, 14:13

Bij koude motor hoor ik een toerentalafhankelijk tikkend geluid ergens bij cylinder 5 of 6 (M110). De kleppen staan niet te ruim (0.25). Ik heb er Harry Puite ook naar laten luisteren, en ook hij vindt het anders klinken dan normaal (lijkt wel iets op het nagelen van een dieselmotor). Er is geen overmatig olieverbruik, de nokkenas lijkt ook niet ingesleten. Zou het een ingesleten tuimelaar (nokkenasvolger) kunnen zijn, en hoe is dat vast te stellen ? Wat gebeurt er indien ik nr 6 verwissel met nr 1 ?
De motor rijdt verder voorbeeldig en bij warme motor is het tikken duidelijk minder waarneembaar.

Gerrit Wessels
Bemerbenz
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten