[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Vacuumverlies via contactslot : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 13:39

Vacuumverlies via contactslot

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Vacuumverlies via contactslot

Berichtdoor David » 24 jun 2012, 23:14

Hallo mede-Benzers,

Inmiddels heb ik zo onderveer alle rubberdelen van het vacuumsysteem van mijn 300TDT vervangen en is het systeem aardig stabiel te noemen, nadat ik een tijd gezocht heb naar een spookstoring die af en toe opspeelde en dan weer verdwenen was. Die storing was met name merkbaar aan het schakelgedrag van de automaat en de snelheid van de (vacuumbekrachtigde) cruise control.

Er is nog een restprobleem: de eigenaardigheid, dat de vacuumschuif van het contactslot de hoeveelheid onderdruk variabel beinvloedt: wanneer ik het contactslot van 0 in een keer naar 3 draai schakelt de automaat 'harder' dan wanneer ik een aantal keer op en neer beweeg tussen stand 1 en 2 alvorens naar 3 door te draaien. Ook de snelheid van het doordraaien van de sleutel lijkt hier invloed op te hebben: hoe sneller, hoe meer vacuum. Het is net alsof het vacuumschuifje van het contactslot een paar keer bewogen moet worden om goed af te sluiten, of dat het pinnetje ervan snel uit moet schieten voor een goede afdichting. Bi langzaam doordraaien lijkt het schuifje te blijven lekken, met verlies van vacuum tot gevolg. Het vervelende is, dat ik hierdoor de automaat niet goed afgesteld krijg, want hierdoor is het schakelgedrag de ene keer ruwer dan de andere keer, tot slippen aan toe.

Het vacuumschuifje van het contactslot heb ik al vervangen en dat bood geen soelaas, evenals het verwisselen van de twee aansluitingen van de schuif. Het membraan van de stopzetter is ook heel, dus ook langs die weg geen lekkage. Heeft er nog iemand soortgelijke ervaring met dit fenomeen?

Groeten David.
David
 

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten