[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 07:54

Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE

Berichtdoor Starchild » 05 feb 2007, 20:33

Als de auto gaat rijden zit alleen de bestuurdersstoel vergrendeld. De bijreijders stoel vergrendeld niet. Hoe werkt dit systeem eigenlijk. Als ik de auto van contact af zet dan is de vergrendeling van de bestuurders stoel ook weer los. Zit er ergens een lek? Kan iemand mij hier mee helpen?

Erwin
Starchild
 


Antwoord:Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE

Berichtdoor Pietje » 05 feb 2007, 22:44

Ik heb hetzelfde.
de stoelen zijn alleen vergrendeld als het kontakt aanstaat.
Het betekend dus dat er een vacuumslangetje (denk blauw van kleur) niet meer vast zit of lek is. Het kan ook een koppelingetje zijn die meerdere slangetjes aan elkaar verbind. Deze zijn namelijk van rubber en kunnen uitdrogen waardoor gaatjes ontstaan.

Gaatje is moeilijk te vinden, want het hoeft maar heel klein te zijn.
Ik adviseer je om bij de MB dealker 5 meter slang en 50cm rubber koppeling te kopen. dat kost je niet meer dan €7.50.

Zet die stoel dan eens rechtstreeks op het vacuum onder je motorkap. Als-ie dan wel vergrendeld, ga je steeds een koppeling verder totdat de stoel ineens niet meer vergrendeld. Zo kan je in ieder geval vinden in welke koppeling dan wel slang het probleem zit.
Vergeet niet ook je ontgrendelknopje aan de zijkant van de stoel bij een coupé. Ook deze kan een lekje vertonen.

Let op: Dit is WEL een APK punt!
De stoel MOET vergrendeld zijn bij een draaiende motor!
(Soms maken monteurs hier fouten in, die zeggen dat de stoel altijd vergrendeld moet zijn, maar dat is weer niet zo. Hierover is al eens geschreven hier)
Pietje
 


Antwoord:Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE

Berichtdoor Starchild » 08 feb 2007, 19:35

Weet iemand het bestel nummer van de slang? Mb dealer kan het niet vinden.
Starchild
 


Antwoord:Vergrendeling van de beide voorstoellen 230CE

Berichtdoor Pietje » 09 feb 2007, 00:03

Erg vreemd,...
Bij MB in Leidschendam had-ie er meters van op voorraad liggen.
Die slang is standaard voor meerdere type's en zouden ze standaard op de plank moten hebben liggen.

Ik heb gewoon gevraagd om 'vacuumslang' en vroeg hoe dat verkocht werd. Ik kon het per halve meter meenemen.
Geldt trouwens ook voor de rubberkoppelingen. Die kon ik per 10cm meenemen.

Moet ff kijken of ik die bon nog heb,.... maar zulke kleine dingetjes gooi ik de bon meestal van weg,.....
Pietje
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron