[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
verhoogt stationair??? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 16 apr 2024, 21:10

verhoogt stationair???

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

verhoogt stationair???

Berichtdoor JeroenW » 05 sep 2006, 19:55

Geachte Leden,

Is er iemand die mij kan vertellen of een 300 turbo diesel een chock of een verhoogt stationair heeft met het oog op de komende winter? Een vriend van mij heeft bij zijn 300 een draaiknop op het dashboard zitten meen ik en ik heb dat niet. s'Winters hield ik zelf maar het gas een beetje in om te hevig schudden te voorkomen maar ik betwijfel of dat de enige manier is.
Dus heren vertel het mij!!

Bij voorbaat dank en groeten.
Jeroen
JeroenW
 


Antwoord:verhoogt stationair???

Berichtdoor Scheepsbouwer » 06 sep 2006, 21:50

Da's vreemd. Ik zou denken dat alle 123-serie diesels een draaiknop hebben voor regeling van het stationairtoerental. Kan het zijn dat je wagen origineel geen diesel- maar een benzinemotor had?
Ik neem aan dat het om die mooie coupe van je gaat. Het chassisnr van een originele 300CD zou volgens een artikel in Auto Motor Klassiek als eerste cijfers 123150 moeten hebben. De 300CD turbodiesel heeft 123153.

Groeten, Coen


Zat ik toch even te slapen. Ik lees net op je profielpagina dat je wagen origineel inderdaad een benzinemotor had, een 230. Het lijkt me dat de stationair toerenregeling gewoon vergeten is bij de verbouwing. De overbrenging van draaiknop naar brandstofpomp schijnt via een trekkabeltje te gebeuren. Alsnog inbouwen is waarschijnlijk niet zo ingewikkeld.<br><br>Bericht gewijzigd door: Scheepsbouwer, op: 2006/09/06 22:04
Scheepsbouwer
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten