[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
verwijderen van de ruit uit de deur van een coupe : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 apr 2024, 21:37

verwijderen van de ruit uit de deur van een coupe

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

verwijderen van de ruit uit de deur van een coupe

Berichtdoor maas0024 » 18 dec 2007, 11:39

hallo,

kan iemand me helpen met de how-to voor het verwijderen van de ruit uit mijn deur.

hier zitten loopsporen op omdat de rubbers versleten waren, daarom wil ik de ruit vervangen.

echter, hier kan ik in mijn cd niets over vinden.
weet iemand duidelijk te vertellen hoe je zo'n ruit er goed uitkrijgt?


groeten, Peter
maas0024
 


Re:verwijderen van de ruit uit de deur van een coupe

Berichtdoor Wim Matsinger » 18 dec 2007, 12:01

Beste Peter,

in mijn 280 ging de ruit niet open en dicht.
Als je de panelen van je deur verwijderd (voorzichtig !)

plastic kapje van je raam slinger eraf wippen en je ziet een schroef, deze lostdraaien.
in je arm leuning zitten ook schroeven, deze ook verwijderen.
dan vanonderen rustig los trekken en dan naar boven duwen paneel schiet dan omhoog.
achter je paneel zit plastic folie, voorzichtig los maken (moet weer terug.)

Nu zie je raam geklemt zitten in een lange gleuf met een rubber ertussen, nu kan je de raam eruit halen.

wees vooral voorzichtig met je deurpanelen zijn van soort karton en klipjes breken snel..
De raamsnorren kan je gewoon bestellen, je moet ze wel op maat zagen..
Neem je tijd ervoor.
gr wim
Wim Matsinger
 


Re:verwijderen van de ruit uit de deur van een cou

Berichtdoor maas0024 » 18 dec 2007, 16:42

ik heb dat bij mijn rechterdeur ook gedaan.

netjes de bekleding verwijderd en een nieuwe raamsnor erin gezet.
deze heb ik al liggen (origineel).

echter ik ben meer op zoek naar degene die weet of ik het hele slingermechanisme eruit moet halen of niet of een beetje.

het raam moet er links namelijk uit omdat deze vervangen wordt.
maas0024
 


Re:verwijderen van de ruit uit de deur van een coupe

Berichtdoor Gerespecteerd » 19 dec 2007, 12:50

Als je de raamsnor losklikt kan je de ruit gewoon uit de deur schuiven. Het enige wat los moet daarvoor zijn de 2 M6 bevestigingsboutjes onderaan.
Gerespecteerd
 


Re:verwijderen van de ruit uit de deur van een cou

Berichtdoor maas0024 » 19 dec 2007, 13:45

is dat bij een coupe hetzelfde?

ik heb bijv. al 3 bevestigingsboutjes en een spiegel die er sowieso afmoeten...
maas0024
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten