[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W110 Heckflosse : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 08:06

W110 Heckflosse

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W110 Heckflosse

Berichtdoor resultit » 01 jul 2021, 09:20

Vraag over een W110 heckflosse 1e type met de knipperlichten op de schermen

Sommige van deze modellen zie je met een lange chrome strip over de achter vleugel andere weer met een kort chrome strip net over het achterlicht is die lange strip een accessoire /optie ?

Waar moet je op letten bij aanschaf specifieke roestplekken chassis ?
Is er een verschil in taxatie / verzamel waarde tussen 1e model en 2e model

Alvast bedankt
Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W110 Heckflosse

Berichtdoor Weizengelb » 01 jul 2021, 13:44

Hoi Peter,

in het kort, de heckflossen hadden een zogenaamde "Einheitskarosserie". Vanaf de voorruit waren ze allemaal hetzelfde. Het was dan ook makkelijk om extra sierstrips en interieurdelen over te bouwen vanaf de luxere types.

W110: 190c/190Dc/200/200D/230: korte neus, kleinere achterlichten, tot 1965 (190's) korte sierstrip vertikaal op de Peilstege (vleugelpunt). Vanaf 1965 (200-230) geen sierstrip op de vleugeltip, wel horizontale strips achterop onder en boven de gewijzigde achterlichten. alle modellen hadden enkele bumpers.

W111/112: S-klasse met langere neus en dubbele bumpers. Uitzondering, de 220 tot 1965, deze had de eenvoudigere achterkant van de korte modellen, dit werd vanaf 1965 de 230S (deze is zoals de S modellen van voor 1965 maar met een vereenvoudigd interieur...)

De lange strip helemaal over de vleugel zit dus alleen op de W11/112 modellen

Roest... tja, kokerbalken, binnencshermen, gebogen balk onder voorspatbord, hoeken waar de voorbumper aan vast zit. Is lalemaal te lassen. Bijne belangrijker is roest aan onderkant deuren, voorschermen bij lamp etc.

Kijk ook naar speling op de vooras, deze moet regelmatig doorgsmeerd worden anders slijtage.

Prijsverschil 190/200 is er niet.

Groeten Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten