MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 okt 2020, 01:24

W115 220D tik in de motor

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

W115 220D tik in de motor

Berichtdoor Marien w115 220d » 30 nov 2017, 23:42

Goedenavond,

Ik heb sinds kort een 220D van 1973.
Motor is starten en lopen en rijd super ook op de snelweg.
Nu reed ik vorige week 110 op de snelweg en begon de motor opeens hevig te tikken, dus ik gas los en op de vluchtstrook. Vervolgens week iets gas geven en tik was weg. Daarna gewoon verder gereden niks aan de hand.

Weet iemand wat dit kan zijn

Bvd

Marien
Marien w115 220d
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 nov 2017, 23:07
Roepnaam: Marien
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W115 220D tik in de motor

Berichtdoor RD500sec » 01 dec 2017, 18:23

Controleer de vacuumpomp, mogelijk staat deze op het punt het te begeven.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 763
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W115 220D tik in de motor

Berichtdoor Wiebren240D » 01 dec 2017, 20:02

Hoi

dat zou ik ook doen even de vacuĆ¼mpomp controleren voor de moter in moes loopt.

wens je suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4077
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam: Wiebren
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: 3x W115 1x W116 1x W123


Re: W115 220D tik in de motor

Berichtdoor Weizengelb » 02 dec 2017, 23:21

Hallo Marien,

Inderdaad goed om eens naar de vacuĆ¼mpomp te kijken, of de lagers erin nog goed zijn.

Als die kapot gaan kunnen er onderdelen tussen de distributieketting komen.
Deze pomp heeft destijds mijn 220D motor vernield:
pompkapot220Ddav.jpg
pompkapot220Ddav.jpg (162.25 KiB)


IK ben er de laatste tijd een paar aan het reviseren (nieuwe lagers, membraan en klepjes).
IMG_0786.JPG
nieuwe lagers NSK 626, stofhoesjes verwijderd
IMG_0786.JPG (70.63 KiB)


vacuumpmpenklein2.jpg
2 stuks klaar
vacuumpmpenklein2.jpg (480.56 KiB)


Eerst maar eens even nakijken dus, het beste door je radiateur en oliekoeler eruit te halen, de imbus boutjes goed schoonmaken en de pomp kruislings los te draaien.

Succes, Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2343
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W115 220D
W124 E220 automaat


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten