MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 10 apr 2020, 05:21

weer eentje erbij W111 250SE Coupe

Alle techniek van de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

weer eentje erbij W111 250SE Coupe

Berichtdoor F3Cees » 26 maart 2020, 20:42

027C43D2-AC27-4258-A969-9CA7B3CD7DC1.jpeg
027C43D2-AC27-4258-A969-9CA7B3CD7DC1.jpeg (2.57 MiB)
Heb er weer een bij en met dezelfde motor als de pagode en de reserve motor, waar ik aan bezig ben, echter deze licht nu al een tijdje stil.eerst de w111 klaar zetten.
Maar rijden met een 4 bak bevalt me niet.
met 100 km/u draait de motor 3500 toeren, achteras is 3,92. dus eens nagedacht, achteras reductie veranderen, maar dan trekt ie een stuk minder, dus liever een 5 bak zoals ik heb in de Pagode of een 6 bak van BMW Getrag van een E30.
En dan zit je 2300 toeren bij 100 km/u en dat rijdt veel rustiger.
dus 4 bak er uit en een 6 bak besteld, deze is reeds aangepast aan het Mercedes vliegwielhuis, is een verloopstuk aangelast
en dat is nauwelijks te zien.,
De cardanas heb ik opgestuurd en laten inkorten en balanceren.
de versnellingsbak handel blijft hetzelfde, alleen zit de achteruit nu naar links voor, moest een en ander wijzigen omdat de links rechts bediening meer slag maakt.
Is behoorlijk wat werk, maar goed te doen, ook de gever en nemer cilinder van de koppeling worden vernieuwd.
heb eerst met de oude gever cilinder getest , maar ging te zwaar, dit komt ook door de zwaardere lamellen koppeling.
De achterste versnellingsbak steun kan gelukkig achteruit schuiven en dit paste precies.
Na montage de hoeken gemeten met een electronisch waterpasje of alles mooi in line staat, verschil is 0,2 graden, dus ik denk wel dat dit geen probleem geeft.
De km teller geeft wel bij 100 echte km 110 aan , maar dat was daarvoor ook zo, waarschijnlijk ook door iets te kleine banden van 185/70/14.
Het rijden hiermee is een openbaring, ook het schakelen gaat lekker kort en geen trillingen in de aandrijflijn.
gr Cees
F3Cees
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 dec 2018, 00:02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Roepnaam: Cees
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: met 5 bak


Re: weer eentje erbij W111 250SE Coupe

Berichtdoor F3Cees » 26 maart 2020, 20:58

nog foto's
Bijlagen
67576807-38D7-4845-922F-EBE1311CD58B.jpeg
67576807-38D7-4845-922F-EBE1311CD58B.jpeg (2.99 MiB)
0E83D197-166F-4B27-923E-7E7C278F91E7.jpeg
0E83D197-166F-4B27-923E-7E7C278F91E7.jpeg (1.8 MiB)
9FCBC997-71F3-4EE6-BA2B-1244699492BC.jpeg
9FCBC997-71F3-4EE6-BA2B-1244699492BC.jpeg (2.24 MiB)
4EF5CA2E-FFCA-4DEC-9817-9C44FAFC5EBD.jpeg
4EF5CA2E-FFCA-4DEC-9817-9C44FAFC5EBD.jpeg (2.48 MiB)
F3Cees
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 dec 2018, 00:02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Roepnaam: Cees
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: met 5 bak


Re: weer eentje erbij W111 250SE Coupe

Berichtdoor Toontje » 27 maart 2020, 08:52

je kunt voorlopig vooruit
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10198
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: 's-Heerarendskerke (Zeeland)
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron