MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 15 dec 2018, 21:40

wel duits maar geen Mercedes nr 2

Hier kun je alles kwijt over alle type's G-Klasse

Moderators: Bram Jansen, 300TD W123

Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 24 jun 2018, 20:15

inmiddels is de slooptrekker uit elkaar gehaald, heb nog wel geprobeerd hem aan de praat te krijgen, er waren 2 gloeistiften afgebroken in de cilinderkop dus in de olie gezet en na een paar dagen voorzichtig warmgestookt en na veel klooien ze er allebei zonder schade aan de cilinderkop eruit gekregen, dus 3 gloeipitten van de bolhoed gepakt en gemonteerd, dan de brandstof in orde gemaakt en een gashendeltje, en geprobeerd aan te trekken ( er zat geen startmotor op) maar de as naar de versnellingsbak was compleet verrot gedraaid dus geen aandrijving en dan heeft aanslepen ook geen zin. dus de trekker maar gesloopt en alles wat nog goed was te koop gezet en toevallig gisteren het motorblok verkocht en kreeg net een filmpje doorgestuurd dat het blok al loopt, en het is starten en lopen zonder rook, dus nog een knap blokje :handgestures-thumbup:

maar nu de trekker waar dit topic voor gestart is :lol: ik heb er al aardig wat mee gereden en had gisteren nog een leuk vrachtje, een 500 sl. maar het is voorlopig ook het laatste ritje want hij lekt te veel olie uit de krukaskeerring, en uit een achternaaf komt behoorlijk wat olie dus de wielen, remtrommels eraf en dan eens kijken wat er met de afdichting aan de hand is en daarna gaat de trekker in tweeën om de krukaskeerring aan te passen. maar heb eerst nog wat andere projecten die af moeten.
Bijlagen
20180623_102356.jpg
20180623_102356.jpg (650.3 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 24 jun 2018, 20:37

vorige week ben ik bij een bedrijf geweest wat er mee ging stoppen dus kon voor leuke prijzen gereedschap overnemen, poelietrekker, speciale kunstofhamers, plaathamer, laskap met overdruk systeem en een transmissie krik. de transmissiekrik hebben we al een aantal keren gebruikt en is echt een aanwinst, van de week zet ik er een setje nieuwe wieltjes onder, deze zijn wel opgesleten en dan verse olie erin en dan kan die nog vele jaren mee. morgen ga ik weer wat moois ophalen foto's volgen :grin:
Bijlagen
20180623_125537.jpg
20180623_125537.jpg (365.66 KiB)
20180623_125608.jpg
20180623_125608.jpg (344.05 KiB)
20180624_135645.jpg
20180624_135645.jpg (203.05 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 30 jun 2018, 23:02

ik heb weer wat leuk gereedschap aangeschaft, een jorg zetbank voor maximaal 2 mm plaat. het is een oud apparaat maar zo stevig gebouwd dat het ook nooit stuk kan. en een kolomboortje die had ik ook nog niet, ik ga er nog een bokje voor maken met wieltjes zodat die op een goede hoogte staat. en een nieuw snoer eraan want deze valt uitelkaar :grin: de transmissiekrik heeft al een nieuw setje wieltjes gekregen dus rolt weer lekker. ik hoop volgend weekend tijd te hebben om weer wat aan de trekker te gaan doen.
Bijlagen
20180626_185740.jpg
20180626_185740.jpg (317.14 KiB)
20180626_185756.jpg
20180626_185756.jpg (377.95 KiB)
20180628_202524.jpg
20180628_202524.jpg (249.18 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 08 jul 2018, 21:47

ik had van het weekend eindelijk tijd om wat aan de trekker te toen, als eerste heb ik de startmotor eraf gehaald en weggebracht om na te laten kijken want hij heeft soms een tikje met de hamer nodig om uit te gaan en dat is niet handig. daarna de achterwielen en de trommel eraf want bij de linker trommel kwam de olie eruit lopen. er zit geen afdichting in maar een deksel met een klein slangetje die overtollige olie moet afvoeren en dan druppelt het achter de remankerplaat gewoon op straat, ja dat kon nog gewoon in 1955 :lol: maar links zat het slangetje verstopt met drab waardoor de olie langs de as in de remtrommel liep. rechts was het slangetje gewoon open en daar zijn de remmen krukdroog. dus links het slangetjes doorgespoten en de remmen goed ontvet met remreiniger, dan weer in elkaar en de remmen afgesteld. rechts had ik bij het achterlichtje een massa draad toegevoegd voor massa naar de aanhangwagen doos maar nog niet netjes weggewerkt. nu kon ik er mooi bij dus gelijk de draden in een krimpkous en weer vastgebeugeld. de aanhangwagen knobbels zat ook een beetje los maar kon hem niet verder aandraaien dus weer los en wat bleek de grote ring was ingedrukt waardoor die niet op de balk afklemde dus een nieuwe dikkere ring gemaakt en dat werkt perfect.
Bijlagen
20180706_212019.jpg
20180706_212019.jpg (379.21 KiB)
20180706_212703.jpg
20180706_212703.jpg (399.16 KiB)
20180706_212711.jpg
20180706_212711.jpg (378.04 KiB)
20180707_124252.jpg
20180707_124252.jpg (413.7 KiB)
20180707_144640.jpg
20180707_144640.jpg (207.79 KiB)
20180707_144645.jpg
20180707_144645.jpg (367.86 KiB)
20180707_144737.jpg
20180707_144737.jpg (528.49 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 08 jul 2018, 22:07

daarna was het tijd om de trekker door de midden te halen voor de lekkage bij de krukas. het is eigenlijk een makkie want alles is pas in elkaar gezet dus je kan het weer zo losschroeven, er zit zelfs onder de brandstoftank een kraantje waar je de brandstof mee af kan sluiten zodat je gewoon de leidingen los kan halen zonder dat de tank leegstroomd. toen die los was kon de koppeling eraf en die was mooi droog gebleven, dan het vliegwiel eraf en kon je duidelijk zien waar die lekte. dus het deksel eraf en gekeken of er een vetkoord in hoort te zitten want ik had iemand gesproken die zo'n zelfde trekker aan het restaureren was en die had een krukasdeksel met een vet/ asbest koord erin en ik dacht dat dat bij mij ook zou zijn maar dit krukas deksel heeft 3 groeven met aan de onderkant een opening zodat de olie terug het carter in kan. dus lijkt het mij niet dat hier nog een afdichting in komt maar ik neem het deksel morgen mee naar het mechanisatie bedrijf misschien dat hun dit al eens eerder hebben gezien. wat een oorzaak van de lekkage kan zijn is dat ik te dunne olie gebruik er hoort volgens het boek sae 30 in dus dat is wat dikker dus zal die ook wat minder snel eruit lopen.
Bijlagen
20180707_171253.jpg
20180707_171253.jpg (476.39 KiB)
20180707_171303.jpg
20180707_171303.jpg (373.15 KiB)
20180708_145815.jpg
20180708_145815.jpg (411.59 KiB)
20180708_150111.jpg
20180708_150111.jpg (372.95 KiB)
20180708_150117.jpg
20180708_150117.jpg (495.71 KiB)
20180708_151515.jpg
20180708_151515.jpg (413.5 KiB)
20180708_151527.jpg
20180708_151527.jpg (320.39 KiB)
20180708_151544.jpg
20180708_151544.jpg (324.89 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor John57 » 09 jul 2018, 00:09

bas het zijn de kleine dingen die het doen :-) zit ook het meeste werk in meestal ,
gr john 57
John57
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 790
Geregistreerd: 11 nov 2011, 00:18
Woonplaats: Noord Holland
Roepnaam: John
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Nissan Patrol 3.3 LWB 4x4 1984
VW Polo


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Toontje » 09 jul 2018, 07:30

is labirint afdichting is niet echt dicht en moet de olie inderdaad terug lopen in carter
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 9817
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: 's-Heerarendskerke (Zeeland)
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 15 jul 2018, 19:58

inmiddels ben ik wel iets wijzer geworden inderdaad de labyrint afdichting moet de meeste olie tegenhouden maar hij is wat uitgesleten waardoor er teveel olie uitloopt. nu had ik iemand gesproken die zo'n deksel had liggen met vetkoort erin maar die kon hem niet meer vinden :grin: dus van de week ga ik even naar de man waar ik de andere trekker voor heb gerestaureerd hij heeft nog een sloopblok liggen waar dat deksel nog opzit maar dat is wel een 4 cilinder dus hoop dat het hetzefde is. de startmotor heb ik terug van het revisiebedrijf en hij is compleet nagekeken en een gedeelte is vervangen omdat daar het contact van ingebrand is waardoor die niet uitschiet. het koste wel weer aardig wat maar dan moet die ook wel weer een tijdje meegaan. ze hebben hem matzwart gespoten en dat vind ik geen gezicht dus heb hem al weer geschuurd, bijgewerkt met menie en de 1e laag zwart zit er weer op. ik hoop van de week het juiste deksel te hebben zodat die weer inelkaar kan.
Bijlagen
20180714_112009.jpg
20180714_112009.jpg (408.69 KiB)
20180714_112019.jpg
20180714_112019.jpg (397.46 KiB)
20180714_112027.jpg
20180714_112027.jpg (359.59 KiB)
20180715_153859.jpg
20180715_153859.jpg (198.46 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Hans230CE » 15 jul 2018, 20:07

Delaatste loodjes ...... Bas :grin
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8457
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam: Hans
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Renault Megane Cabrio full spec


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Hans230CE » 15 jul 2018, 20:44

Tja, als NL niet mag meedoen met het WK, heeft een Nederlander massa's tijd over :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :woohoo: 8-)
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8457
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam: Hans
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Renault Megane Cabrio full spec


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 15 aug 2018, 20:51

zo het is weer even geleden maar Hans inderdaad de laatste loodjes :( ( en voetbal kijk ik toch niet naar )
maar goed ik heb diverse 'specialisten' gesproken en ben er niet veel wijzer van geworden de meeste hebben dit nog nooit gezien en een ander deksel is niet te vinden dus bij het mechanisatiebedrijf bij mij in de buurt eens langsgeweest en gezocht naar iets wat in de groef past zodat het beter afdicht en uiteindelijk een soort graffietkoord gevonden dus die in de buitenste groeven gelegd en een beetje platgeslagen met een kunststof hamer want het is net iets te dit, maar het paste dus gemonteerd met een nieuwe pakking en toen kon het vliegwiel, koppeling er weer op en de trekker weer in elkaar geschoven en een paar uurtjes verder de 1e startpoging. maar nee de startmotor doet het niet :angry: dus een klapje gegeven met een hamer maar niks, dan spanning gemeten en ja hij heeft gewoon spanning dus het zit in de startmotor zelf, ja daar kan ik dan wel kwaad om worden daar betaal je dan een hoop geld voor. maar mijn vader was er ook met mijn 6.9 dus sleepkabel erachter en eerst een stuk aantrekken met de dieselleidingen een slagje los zodat de lucht uit de leiding kan, de trekker heeft zo veel compressie dat de 6.9 het moeilijk had om hem aan te trekken, maar na een eindje vloog die diesel om mijn oren, ik zat helemaal onder :grin: dus de leidingen dicht gedraaid en zonder gloeien na 2 meter lopen :handgestures-thumbup: uiteraard een flinke testrit gemaakt en geen druppeltje olie maar nu een paar dagen later zie ik toch weer een drupje liggen :-o hopen dat het wat olie is wat nog in het vliegwiel lag. ik ben uiteraard terug geweest met de startmotor en de monteur vroeg wat is nu je probleem? doet die het gewoon en goed ook, dus weer terug en een paar dagen later er weer opgezet maar nog niks, dus de bedrading nagemeten, ik was bang dat ik iets verkeerd had aangesloten maar alles zat goed, wel zag ik wat roest uit de aansluitingen van de voorschakelweerstand dus even schoongemaakt maar maakte niks uit dus de startmotor er weer afgehaald en direct op de accu getest met de startkabels en hij doet niks ook niet na een tikje met de hamer dus kan weer terug, waarom kan het nu eens niet gewoon een keer makkelijk bij ons?
Bijlagen
20180811_124142.jpg
20180811_124142.jpg (578.79 KiB)
20180811_124159.jpg
20180811_124159.jpg (265.11 KiB)
20180811_124203.jpg
20180811_124203.jpg (322.29 KiB)
20180811_135341.jpg
20180811_135341.jpg (378.17 KiB)
20180811_135352.jpg
20180811_135352.jpg (396.38 KiB)
20180811_172122.jpg
20180811_172122.jpg (403.3 KiB)
20180811_172129.jpg
20180811_172129.jpg (293.4 KiB)
20180813_103001.jpg
20180813_103001.jpg (371.27 KiB)
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Toontje » 16 aug 2018, 07:10

als het makkelijk zou gaan ga je het toch weer op nieuw doen dat geloof je niet
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 9817
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: 's-Heerarendskerke (Zeeland)
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 23 aug 2018, 21:17

ja toon als het in 1 keer goed gaat ga je toch twijfelen :grin:

zaterdagochtend dacht ik even een snelle actie want heb het erg druk, de startmotor weer weggebracht en ze zouden er maandag naar kijken, dus ik weer terug naar huis en een half uur later weer terug die kant op omdat ik mij vergist had in de openingstijden van een automaterialen zaak daar in de buurt, dus stond voor een dichte deur :doh: op de terugweg werd ik gebeld dat ze toch even hadden gekeken naar de startmotor en dat ze een onderbreking hadden gevonden, ze hebben het gelijk hersteld en hij draaide perfect dus gelijk weer opgehaald en gemonteerd maar hij deed helemaal niks. en toen werd het mij duidelijk, de monteur daar zei nog het is zeker wel een grote trekker dat die een 24 volt systeem heeft, maar ja toen stom staan ouwehoeren over de trekker en pas thuis dacht ik 24 volt :? nee het is 12 volt. dus gelijk gebeld en uitgelegd dat het een 12 volt systeem is en wat blijkt, de startmotor is 24 volt maar ooit heeft iemand er een 12 volts relais ingezet en zo heb ik hem gekocht. bij de revisie hebben ze het relais vervangen omdat die ingebrand was maar hun bestellen op het nummer wat op de dynamo staat en dan is het 24 volt dus een 24 volts relais :grin: . en dan testen ze hem op 24 volt en dan draaid die als een gek maar op 12 volt doet die niks. dus weer terug en ze hebben er een 12 volts relais ingezet en hij doet het nu goed maar officieel hoort het niet zo maar zolang die het doet is het prima. anders moest ik een nieuwe kopen en van Bosch zitten die rond de 5/600 euro en imitatie rond de 350 euro. achteraf had ik gelijk een nieuwe moeten kopen nu had ik een 2e hands startmotor voor 200 euro, koolborsteltjes van een paar euro en een revisie van 242 euro ach ja een leermoment ;) en ja van die snelle actie kwam niks terecht ik was de hele ochtend bezig met heen en weer rijden maar de trekker start nu gewoon dus toch resultaat :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor RD500sec » 24 aug 2018, 12:50

En de auto lekker warm gereden 8-)
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2

Berichtdoor Bouckaert » 26 aug 2018, 21:00

ja dat is dan weer een voordeel :grin: maar de trekker blijft goed starten, ik ben er van het weekend nog een fles gas mee wezen halen voor mijn lasapparaat, ik was aan het lassen en de fles was al bijna leeg maar ja hij is een keer op dus even een nieuwe halen maar alle auto's die ik had staan doen het niet of zijn geschorst dus dan maar de trekker, fles achterop en rustig tuffen, blijft toch leuk :grin: maar hij lekt nu toch weer olie uit de krukas :? ik wil het nog proberen met dikkere olie want er zit nog steeds te dunne olie in en anders moet die weer uit elkaar en moet ik toch iets anders verzinnen. nu lekt het niet zo hard als hiervoor maar goed is het ook niet.
Avatar gebruiker
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1485
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:24
Woonplaats: Lisse
Roepnaam: Bassie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W121 190 DB 1961 (bolhoedje) en nog eenzelfde als sloper
W116 450 SEL 6.9 1976
deutz f2l514 uit 1955 (tractor)
W123 230TE 1981 heb ik samen met mijn vader
W123 250 1981 heb ik samen met mijn vader
W116 450 SEL 6.9 1975 van mijn vader
w111 220 1963 van mijn vader
w107 450SLC 5.0 1980 van mijn vader

Vorige

Keer terug naar G-Klasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten