[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wie kan me helpen met deze plekje... : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 05:01

Wie kan me helpen met deze plekje...

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Wie kan me helpen met deze plekje...

Berichtdoor BramKlein » 03 dec 2006, 19:20

<br><br>Post edited by: BramKlein, at: 2010/05/18 16:18

BramKlein
 


Antwoord:Wie kan me helpen met deze plekje...

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 03 dec 2006, 23:19

Hoi beste Kassim,

Het lijkt een heel lullig en klein plekje, maar het kost wel werk om het te herstellen. Het raam moet er nml uit en dan moet het roeststuk er uitgeknipt/flexed worden en er een nieuw stuk ijzer in terug lassen.

dit goed behandelen en weer spuiten, raam er in met eventueel nieuw raamrubber en dan maar hopen dat je raam heel blijft tijdens het uit halen en er inzetten.

Dus, hoe weet Jeroentje dat: Ik heb precies het zelfde probleempje!!

succes er mee en niet gelijk schrikken, alles is te doen maar kost wel een paar centen ;)
JerommekeOhjajoh
 


Antwoord:Wie kan me helpen met deze plekje...

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 04 dec 2006, 22:10

als het raam er uit moet en je een nieuw rubbert monteert, kun je het oude gewoon kapotsnijden met een stanleymes, zo heb je meer kans dat je raam heel blijft met het er uit halen

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:Wie kan me helpen met deze plekje...

Berichtdoor Lode » 04 dec 2006, 23:23

Zo te zien gaat het plekje onder het rubber door. Maar zeker weten doe ik het niet aan de hand van deze foto. Als het plekje onder die blaas niet helemaal rot en door is zou ik zeker het volgende proberen. Al is het maar voor tijdelijk en niet zo mooi.

Neem een klein mesje (ik gebruik voor dit soort dingetjes operatiescalpels) en kras de loszittende roest weg. Doe dit totdat de lak niet meer wegspringt en je vanonder de lak geen roest meer ziet opdoemen. Schuur het plekje met 400 grid waterproof een beetje glad. Doe er dan een roestomvormer op (ik gebruik liever Fertan dan Noverox; dat is niet zo dik). Werk dit af met een lakstift.

Je hebt de roest dan een halt toegeroepen en het ziet er nmm beter uit dan zo'n roestblaas. Maar let op. de roest gaat vaak best een heel eindje onder de lak door dus het wordt zeker een grotere plek.

Voor mooi gebruik je geen lakstift maar een spuitbus die je door een kartonnetje met een gat erin nevelt. En daarnaa heel veel polijsten met commandant. Afwerken met blanke lak.

Maar omdat ik aanneem dat het ook onder je rubber loopt zou ik nu voor de makkelijke oplossing gaan. Helpt je toch de winter door.

Succes,
Lode
Lode
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast