MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 06 dec 2019, 11:17

Witte_W123: 200D 1982

Post hier alle updates van je auto, van bougie (of gloeier) wissel tot aan een project.
Project afgerond, zet dan een link in je logboek!
Gewoon showen mag ook natuurlijk.

Moderator: Bram Jansen

Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 21:41

Zo heren,
ik ga hier maar eens een logboek bijhouden, ik heb hem nog maar net en ik begin al dingen te vergeten! :blush:

Eerst maar eens wat algemene feitjes:

Mijn Witte is een 200D uit 1982, met de standaard witte 737 kleur en een blauw interieur waarvan iemand op dit forum me ongetwijfeld een code kan geven. De volgende opties zijn aanwezig: open dak, chroom wielkastranden, middenarmsteun, een trekhaak en dat was het wel dacht ik.

Ik heb de auto gekocht van een kameraad die hem had verkregen via legale maar enigszins louche aandoende transacties, zodat er zo goed als niets over het verleden van de auto bekend is. Er zat een factuur bij van een Blaupunkt autoradio welke in 1982 gemonteerd zou zijn en een rapport van een roetmeting van 2004 beide betreffende een voertuig met hetzelfde kenteken en dus van dezelfde eigenaar. In Duitsland is namelijk volgens ingewijden het kenteken persoonlijk. Hoewel het in theorie dus ook om 2 verschillende voertuigen kan gaan lijkt het vooralsnog aannemelijk dat het voertuig in kwestie in ieder geval vanaf de aanschaf tot ergens in 2004 van een en dezelfde eigenaar zal zijn geweest (omwille van de privacy heb ik geen exacte data weergegeven :lol: ). Verder zitten er zeer uitgebreid niet ingevulde en niet afgestempelde onderhoudsboekjes bij, zodat ook daar geen enkele informatie uit te putten is. Met een km stand van rond de 125.000 zijn gefronsde wenkbrauwen dan ook zonder meer gepast. Maar even naar de motor kijken dus. Hmmm... bijna te schoon om waar te zijn. Pijlstok? Schone, ietwat zwarte olie, netjes op peil. Olievuldop eraf? Schoon. Motor starten dan maar. Hé, niets! Geen kick. Accu maar eens nameten: 5,4 Volt, da's nie genoeg! Accu 'tje wisselen, nogmaals starten. Hoor ik daar een naaimachientje? Jazeker, al heeft een naaimachien niet echt een dieselsound, maar dit zit er toch niet ver naast!

Wordt vervolgd...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: De Witte

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 22:01

Foto's zijn er al in mijn voorstel topic, maar hier volgen er nog een paar:
Bijlagen
foto4.JPG
foto4.JPG (620.58 KiB)
foto3.JPG
foto3.JPG (592.36 KiB)
foto1.JPG
foto1.JPG (435.87 KiB)
foto2.JPG
foto2.JPG (442.84 KiB)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: De Witte

Berichtdoor Ralf T » 06 jul 2012, 22:16

Jouw Benz ziet er gewoon keurig uit, Roy! Ook onder de motorkap :-) Bijna te mooi om waar te zijn, maar als 'ie verder goed is... Who cares?

Mag ik trouwens de foto's van jouw 200D op mijn website zetten?
Avatar gebruiker
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 418
Geregistreerd: 05 jun 2012, 18:45
Woonplaats: 't Harde
Roepnaam: Ralf T
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W204 C280 Elegance 2007
W169 A180CDI Elegance 2008
Volkswagen high up! Executive 2016


Re: De Witte

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 22:50

"Wat wil je er voor hebben dan?" is een bekend zinnetje en vaak het begin van onderhandelingen. Het loven en bieden is een interessant en vaak vermakelijk gebeuren. Interessant was het deze keer niet, vermakelijk echter wel (vind ik achteraf gezien dan).
"duizend euro maj m hebbe"
ff stilte, maar ik weet dat hij altijd meent wat hij zegt als het over meer dan 1 euro 50 gaat...
"doet er maar een strikje om"
En de deal was rond.
"Maar eh, d'r zit geen kenteken bij"
Ok, de deal was niet geheel zuiver rond, er zat als bij een lekke band een vlak kantje aan.
"Krijg ik wel voor mekaar" zei ik veel stoerder dan ik me voelde.

Tja, en daar sta je dan met je goeie gedrag. Goede raad hoeft over het algemeen helemaal niet zo duur te zijn als je maar weet waar te zoeken. De RDW is er goed voor dacht ik, dus die eerst maar eens bellen. Ik zal niet alles over mijn contacten met de RDW vertellen, maar het komt hier op neer dat ze tegen een vergoeding van een kleine 50 euri, een onderzoek vanuit Veendam hebben uitgevoerd bij hun Duitse tegenbroer al waaruit bleek dat deze broer er hoegenaamd geen bezwaar tegen had dat hun kleine Nederlandse tegenhanger opnieuw een kenteken zou verstrekken met het bewuste voertuig als leidend voorwerp. Na een bezoek aan de plaatselijke RDW vestiging alwaar werd vastgesteld dat er inderdaad een onderzoek was uitgevoerd waaruit naar voren was gekomen dat er geen bezwaar was, zoals hierboven beschreven, en dat het op het plaatje vermelde chassis nummer overeenkwam met het op het schutbord ingeslagen nummer, en na afscheid van nogmaals 100 euro als tegenprestatie voor het vriendelijk uitgevoerde vergelijkend warenonderzoek, kon ik met blij gemoed het kantoor van onze alom geliefde belastingdienst/douane met een bezoek gaan vereren. Na invulling van enige formulieren kreeg ik van de dienstdoende ambtenaar te horen dat "alles goed" zou komen. Ik wist niet precies wat hij met "alles" bedoelde maar desondanks had ik het volste vertrouwen dat ik in ieder geval een kenteken voor mijn ondertussen geliefde Benz zou gaan bekomen.

Stiekem was ik met mijn door de RDW gratis verstrekte 1-dags kenteken naar een bevriende garagehouder getrokken om daar vast een voorkeuring in het kader van de APK te laten uitvoeren. Na enig geduw en getrek, gedraai aan schakelaars en indrukken van pedalen werden tussen de binnensmonds gemompelde blijken van goedkeuring, de volgende mankementen vastgesteld: rechter stadslicht functioneert niet, linker koplamp hoogte verstelling functioneert niet, beide voorwiellagers zijn versleten.
Dat viel dus nogal mee, al zou het vervangen van die lagers misschien niet zo makkelijk zijn, nou ja, daar kon ik snel genoeg achter komen. Zoonlief kwam langs om het mirakel te aanschouwen. Nu is het zo dat zoonlief een aangeboren afwijking heeft waar het auto's betreft en hij kon het dan ook niet laten om de bewuste mankementen direct te adresseren.
Stadslicht: "ja, geen wonder dat ie het niet doet, massa draadje moet wel aangesloten zijn"
Koplamp hoogte verstelling: "kijk pa (of ouwe, dat weet ik niet meer), d'r zitten aan die koplamp 3 pieletjes waarvan d'r een een gaatje heeft. Daar moet het vacuum slangetje op en niet op een van de andere, want dan doet ie het niet"
Lagers: "moet je ff kijken of je die kunt verstellen" en een volledig mondelinge uitleg van hoe e.e.a. waarschijnlijk in elkaar stak en hoe te handelen.
Allemaal stuk voor stuk zaken die ik zelf ook wel had gevonden natuurlijk :whistle:

Wordt vervolgd...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 22:52

@ Ralf: Zet er maar op, vind ik leuk!

Gr.,

Roy
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 23:37

Ik geloof dat de term 'logboek' vervangen moet worden voor 'romantisch feuilleton in 24 delen' of zo, maar goed, wie het verveelt kan elders op het forum voldoende technische informatie ontdekken. ;) (Jij lelijke James May (voor de Top Gear kijkers onder ons))

Waar was ik gebleven...?
O ja, de wiellagers. Dat verstellen had ik al eens bij mijn 63-er Chevy Nova gedaan, dus dat kon ik wel aan. Het is inderdaad niet veel anders. De Chevy had alleen een moer met kartels welke met een splitpen geborgd werd. De Merc is een ietsiepietsie moderner.

Nu de APK puntjes (en dit zul je niet vaak horen) veel te snel, afgehandeld waren kon ik niet anders dan zoeken naar meer. Meer werk aan de Witte. Gek hè, ik hoor jullie denken, echt ik hoor het, loud and clear: "wacht maar, dat komt vanzelf". Nou, mij maak je niet bang, ik heb er gewoon zin in! Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar dat moet je niet verder vertellen, ik ben nog een beetje naïef, maar dat gaat wel over. Daar kom ik zelf wel achter. Don't spoil the dream...
Ha leuk, die linker deurvanger is defect. De ontgrendelaar (of hoe heet zo'n ding) van de motorkap is afgebroken! Jippie! En, nog beter, de koppelingscilinder lekt een beetje! Hoera!
En eh, heren puristen, vergeef mij. Het is een afwijking. Niet heel ernstig volgens mij, maar het leven is niet compleet zonder een klein beetje moderne elektronica. Niet te veel, een klein beetje maar. Een carkitje, bluetooth natuurlijk, met een iPhone verbinding naar een eveneens buiten het tijdsbeeld vallend radiootje... En eh, nu ik toch in de biechtstoel zit, heren puriteinen, heel, heel diep in mijn hart zou ik jullie soms willen shockeren. Jawel, met een W123 lowrider, volledig gecleaned, met een heftige V8 (Mercedes natuurlijk) en een cool audiosysteempje.

Ahum, maar goed, terug naar de realiteit. Te gauw was al het werk uitgevoerd en ik had nog steeds geen kenteken. Moeder de vrouw werd tot wanhoop gedreven, de ambtenaar van de burgerlijke stand moest het ontgelden en evenzo de ambtenaren van de RDW en de belastingdienst en hun respectieve helpdeskmedewerkers werden te pas en vooral te onpas gestalkt om maar een glimp van het naderende geluk op te mogen vangen. Zelfs op dit forum waarde ik rond als een spookverschijning. Echter, precies op het moment dat er geen uitweg meer leek te zijn, verstrekten de heren machtshebbers, in hun onnavolgbare wijsheid, het door mij zo fel begeerde papier. De rest is geschiedenis. Zoals ik in een vlaag van verstandsverbijstering had beloofd, organiseerde ik (zo lijkt het heel wat) een meeting die zoals Jurgen zei: "goed uitpakte". Gelukkig zijn er op dit forum genoeg gelijkgezinde zielen, zodat een vervolg in de maak is.

Wordt nogmaals vervolgd...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 06 jul 2012, 23:53

De genoemde meeting was beperkt tot een klein groepje maar was toch geslaagd. Een foto verslag is elders op dit forum te bekijken. Maar ik heb nog wat foto's ter opluistering:
Bijlagen
Meeting (19) (640x425).jpg
Meeting (19) (640x425).jpg (165.38 KiB)
Meeting (18) (640x425).jpg
Handvat
Meeting (18) (640x425).jpg (145.14 KiB)
Meeting (17) (640x425).jpg
Achterwiel met chromen wielkastrand
Meeting (17) (640x425).jpg (198.79 KiB)
Meeting (11) (640x425).jpg
Achterlichtje
Meeting (11) (640x425).jpg (174.1 KiB)
IMG_0972 (640x478).jpg
Drijfstangetje
IMG_0972 (640x478).jpg (129.12 KiB)
IMG_0974 (640x478).jpg
Zuigertje
IMG_0974 (640x478).jpg (135.1 KiB)
IMG_0973 (640x478).jpg
De koppeling cilinder (gever)
IMG_0973 (640x478).jpg (133.35 KiB)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 07 jul 2012, 00:05

Poetsen.

Normaal doe je dat voor je naar een meeting gaat. Ik doe dat erna. Als zoonlief en lieve schoondochter dat willen....
Bijlagen
DSC_0862 (640x425).jpg
"Hoe was de meeting?", "ben je druk vanmiddag?".... Ja dus.
DSC_0862 (640x425).jpg (236.11 KiB)
DSC_0845 (640x425).jpg
Poetsen met klei is een zwaar werkje...
DSC_0845 (640x425).jpg (231.04 KiB)
DSC_0850 (425x640).jpg
"Je moet die auto eens poetsen man"
DSC_0850 (425x640).jpg (271.37 KiB)
DSC_0838 (640x425).jpg
Oog voor detail
DSC_0838 (640x425).jpg (270.27 KiB)
DSC_0839 (640x425).jpg
Ik zie een ster....
DSC_0839 (640x425).jpg (178.1 KiB)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor SiGG » 07 jul 2012, 00:52

Wow!
En een W123 lowrider, volledig gecleaned, met een heftige V8 (Mercedes natuurlijk) en een cool audiosysteempje wil ik ook.
Club van MB Lowriders starten?!! ;)
DEAL WITH IT / LIVE WITH IT ! or sell your car...
Avatar gebruiker
SiGG
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 26 feb 2012, 11:16
Woonplaats: Arnhem-Oss, Kiew (UA)
Roepnaam: Igor
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W115 220D 1973 (Rat look)


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Ralf T » 07 jul 2012, 01:02

Leuk verhaal, Roy! Ik zou die mooie diesel toch lekker origineel houden, maar ik ben dan ook niet zo'n tuning fan (al heb ik nu wel een mooi chrome uitlaatsierstukje op mijn Benz :-)).
Avatar gebruiker
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 418
Geregistreerd: 05 jun 2012, 18:45
Woonplaats: 't Harde
Roepnaam: Ralf T
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W204 C280 Elegance 2007
W169 A180CDI Elegance 2008
Volkswagen high up! Executive 2016


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 29 jul 2012, 00:52

Zo, ff updaten.

Deze week olie voor het eerst op pijl gebracht. Nu maar in de peiling houden om te zien hoeveel er verbruikt wordt.

Vandaag even naar Gent geweest en de topsnelheid opgenomen: 155 km/h op de teller dwz ± 140 echte km's!
Ik had daarbij niet echt het idee dat de motor overbelast wordt, maar zal dat toch niet vaker doen. De koets kan het echter prima hebben.

Er komen zo toch wat gedachten naar boven: Is er al eens een turbo op een 200D gemonteerd? Ja dus. Kennelijk niet zo'n goed idee. Wat zou de opgegeven kruissnelheid van een 200D zijn? Er is wel een topic over, maar daar wordt het niet geheel duidelijk en ook google geeft nou niet echt een antwoord...

En dan nog iets. Ik ben niet echt onder de indruk van de remvertraging. Zou het helpen de remmerij van een sterker model als de 300D of dt of evt een 280TE monteren en zo ja, wat moet er dan allemaal gebeuren? Kan ik niks over vinden op dit forum en op google. Hmmm... Ben benieuwd of er iemand wat over weet.

Zo. Dat was het weer even.

Gr.,

Roy
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor WJ15129 » 29 jul 2012, 11:32

De remmen van alle 123 modellen zijn gelijk dus dat zal weinig uitmaken. Zorg dat je je remmen regelmatig eens flink gebruikt! Dus niet altijd je auto uit laten rollen en een beetje bij remmen, gewoon regelmatig eens flink in de ankers :lol: Hoe warmer de remmen worden, hoe beter ze remmen. Wel goed onderhouden, elk jaar minimaal een koor de blokken eruit en schoonmaken en maximaal elke twee jaar de remvloeistof vernieuwen.
De meeste 123 remmen gaan stuk door te weinig gebruik. Onder mijn auto zitten nog steeds de (ongereviseerde) originele remklauwen, 34 jaar en 280.000 km. De parkeerrem is al 14 jaar niet open geweest en werkt nog altijd perfect.
Groeten van Willem uit Lelystad
Avatar gebruiker
WJ15129
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 03 maart 2010, 18:02
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam: Willem
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190D 1985


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Ralf T » 29 jul 2012, 11:41

De topsnelheid is bij alle W123 diesels tevens de kruissnelheid (staat ook in de folders).
Avatar gebruiker
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 418
Geregistreerd: 05 jun 2012, 18:45
Woonplaats: 't Harde
Roepnaam: Ralf T
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W204 C280 Elegance 2007
W169 A180CDI Elegance 2008
Volkswagen high up! Executive 2016


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 31 jul 2012, 22:03

Kijk, dat helpt! :D

Hoef ik geen capriolen met de remmen uit te halen, en ik kan (technisch gezien) niet te hard rijden...
pfff, saaie auto.

Maar niet getreurd, ik hoorde vandaag een v-snaar protesteren :o ; mag ik toch weer sleutelen! :silly:

Groet allen,

Roy
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Toontje » 01 aug 2012, 05:59

Witte_W123 schreef:Kijk, dat helpt! :D

Hoef ik geen capriolen met de remmen uit te halen, en ik kan (technisch gezien) niet te hard rijden...
pfff, saaie auto.

Maar niet getreurd, ik hoorde vandaag een v-snaar protesteren :o ; mag ik toch weer sleutelen! :silly:

Groet allen,

Roy



hahahhaha de meeste snelheids boete's die er met mijn auto's gereden worden zijn gemaakt met 200D trekstarter 55 pk er zijn er zelfs bij die lukt het 2 keer in 1 week :huh:
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10120
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: 's-Heerarendskerke (Zeeland)
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Witte_W123 » 06 aug 2012, 23:09

Zo, v-snaartje gespannen en even met een specialist (Harry van KK) overlegd over de remmerij.

Willem, geremd wordt er! Sinds 16 juni ongeveer 7000 km gereden..... Maar eh, de remvloeistof was niet helemaal goed meer. Op het metertje van Harry een 8 (kan niet hoger) waar het een 1 hoort te zijn.

Het probleem is nog niet opgelost, maar daar wordt aan gewerkt (zie topic Rembekrachtiging). Wordt vervolgd! ;)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam: Roy
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor SiGG » 25 aug 2012, 10:09

O,nog niet verkocht dus? :D
Waneer hebben we mini-meeting weer?
DEAL WITH IT / LIVE WITH IT ! or sell your car...
Avatar gebruiker
SiGG
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 26 feb 2012, 11:16
Woonplaats: Arnhem-Oss, Kiew (UA)
Roepnaam: Igor
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W115 220D 1973 (Rat look)


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor DarkRaverNL » 09 sep 2012, 11:07

Ralf T schreef:De topsnelheid is bij alle W123 diesels tevens de kruissnelheid (staat ook in de folders).


Dus plankgas is het best voor de auto? :]
Mercedes-Benz 300D - Logboek viewtopic.php?f=25&t=16416
"[665 - DO NOT PUT FUEL IN THIS VEHICLE]"
Avatar gebruiker
DarkRaverNL
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 27 jun 2012, 23:26
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Peugeot 206 1999


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Ralf T » 09 sep 2012, 11:58

DarkRaverNL schreef:
Dus plankgas is het best voor de auto? :]


Dat staat er niet :-) En ik zou het ook niet aanraden om zo lang met zo'n hoog toerental te rijden.
Avatar gebruiker
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 418
Geregistreerd: 05 jun 2012, 18:45
Woonplaats: 't Harde
Roepnaam: Ralf T
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W204 C280 Elegance 2007
W169 A180CDI Elegance 2008
Volkswagen high up! Executive 2016


Re: Witte_W123: 200D 1982

Berichtdoor Barny » 09 okt 2012, 21:08

Hoi Witte

Ik zie op de foto een bekleding aan de onderzijde van de motorkap.
Deze zorgt volgens mij voor redelijk wat absorptie van het motorgeluid.
Enig idee waar ik deze kan verkrijgen?
Avatar gebruiker
Barny
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 mei 2012, 15:00
Woonplaats: Amersfoort
Roepnaam: Ben
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Logboek / Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten