MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 07 dec 2019, 09:43

Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Post hier alle updates van je auto, van bougie (of gloeier) wissel tot aan een project.
Project afgerond, zet dan een link in je logboek!
Gewoon showen mag ook natuurlijk.

Moderator: Bram Jansen

Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 22 nov 2019, 17:53

Het wordt weer koud in mijn garage en nu is ook het dak weer gaan lekken. Alles wordt nat. Helpt niet echt bij het kunnen spuiten (wel bij het nat schuren ha ha :grin )

Spatbord bijna klaar
IMG_5897.jpg
IMG_5897.jpg (608.66 KiB)
IMG_5910.jpg
IMG_5910.jpg (41.87 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2237
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Luke » 23 nov 2019, 15:32

Netjes, ziet er weer strak uit.
Avatar gebruiker
Luke
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 17 okt 2016, 21:49
Woonplaats: Delft
Roepnaam: Luke
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Toyota Carina E 2.0 GLI
Kawasaki ZX-6R


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 29 nov 2019, 20:06

Bedankt Luke!

Nu is het bijna opbouw tijd. Denk dat ik alleen nog even wacht totdat er geen zout meer gestrooid word voordat ik de straat weer op ga...

Kokerbalk, spatbordrand en stukjes van de deuren op kleur gespoten. helaas dekt de verf erg slecht waardoor ik minstens 2 lagen moest aanbrengen. En met dit koude vochtige weer was dat geen pretje, er kwamen snel drijvers...
IMG_5948.jpg
IMG_5948.jpg (58.55 KiB)
IMG_5950.jpg
IMG_5950.jpg (40.11 KiB)
IMG_5951.jpg
IMG_5951.jpg (50.68 KiB)
IMG_5952.jpg
IMG_5952.jpg (63.54 KiB)
IMG_5960.jpg
IMG_5960.jpg (75.19 KiB)
IMG_5961.jpg
binnenrand achterscherm
IMG_5961.jpg (69.29 KiB)
IMG_5965.jpg
binnenrand achterscherm
IMG_5965.jpg (86.34 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2237
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor John57 » 29 nov 2019, 23:17

komt omdat de lak veel langer nodig heeft om te drogen , of het te spuiten onderdeel verwarmen ,of elke dag 1 laagje spuiten ,moet zo en zo min 3 lagen op anders is de laklaag weg na 1 keer poetsen
gr john 57
John57
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 11 nov 2011, 00:18
Woonplaats: Noord Holland
Roepnaam: John
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Nissan Patrol 3.3 LWB 4x4 1984
VW Polo


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor wimada » 30 nov 2019, 11:29

Ziet er netjes uit,een Zibro kachel doet wonderen,heb 2 kouskachels en een Laserkachel,de kous gebruikte ik altijd in mijn garagebox,staan voor een habbekrats op MP,en de Petroleum C kost bij de zuiderburen geen drol :mrgreen:
En nog een voordeel ze zijn reukloos,wel uitkijken met spuitnevel ( open vuur ) maar meestal draaide ik dan de kachel even met de opening naar de muur.
Avatar gebruiker
wimada
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 24 aug 2008, 09:59
Roepnaam: Wim
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W126 380SEC 1983
W201 190 E 1.8 1993


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 01 dec 2019, 14:03

Hoi,

Ja ik had inderdaad wat electrische kacheltjes in de garage geplaatst. Helaas kon er maar 1 aan blijven tijdens het spuiten want met de compressor erbij vloog de stop eruit.

Een petroleum kachel heb ik idd ook al eens gehad. Ik ging helaas voor de klassieke uitvoering en heb mezelf bijna vergiftigd met dat ding. Sindsdien niet meer zoń fan :whistling

Nu verder met anti roest behandeling. Heb een sluitbus ML met een lange slang en bussen ML en Wax voor aan de compressor.

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2237
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 03 dec 2019, 22:18

Vandaag ML en was in de koker en achterscherm gespoten. Rode dopjes in de kokerbalk voor de sierlijst. Tevens antenne geplaatst, onderkant na even denken maar vastgezet met een electrobuisklemmetje, makkelijk voor montage en demontage :) .
IMG_6017.jpg
ml
IMG_6017.jpg (107.74 KiB)
IMG_6022.jpg
IMG_6022.jpg (98.75 KiB)
BFF4F742-4473-4445-87CF-489F8746B9C3.JPG
BFF4F742-4473-4445-87CF-489F8746B9C3.JPG (62 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2237
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor RD500sec » 04 dec 2019, 14:52

Mooie oplossing Marh :handgestures-thumbup:
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 620
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Logboek / Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast