Chaco schreef:Allereerst dank voor jullie reacties!
Ik hoefde voor het vervangen van het rubbertje de draagarm niet los te halen volgens hen, maar dat klopt dus niet.
De draagarm hoeft niet los, maar de draagarm moet wel gescheiden worden van de fuseepoot. Daartoe heb je veel gemak van een vork of kogelpersje.
Uitlijnen heeft hier niets mee van doen.
Een stuk uit een andere auto slijpen is ook niet alles.
Zo'n knooppunt bestaat uit verschillende stukken plaatwerk die bij elkaar komen. Een stuk exact op maat slijpen met alle ontmoetingen er aan is bijna onmogelijk, dan ga je nog grote gaten dicht zitten bakken. Zo'n hoek zou ik iets verder ontleden. Wel ineens er uit slijpen, maar in de oorspronkelijke stukken weer opbouwen. Dan heb je niets aan een donorauto, maar gewoon een paar stukken plaat, wat hamers, blokken hout en een linkse en rechtse schaar.
Of het nu al een apk punt is weet ik niet. Bij twijfel over roest mag een keurmeester er wel in prikken. Het zal het vanzelf worden. Maar ook moet je je bedenken dat door dit soort roestplekken er veel meer water in je kokerbalken komt en dat dat niet preventief werkt.