MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 feb 2020, 02:43

Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 04 jan 2020, 14:21

Ik zal een aantal foto's maken als hij ingebouwd zit! Er is inderdaad te weinig te vinden op het internet over deze tanks.
Je hebt twee systemen 1. van irene met draadbussen en 2. van Stako met een tankframe en een band om de tank heen

Ik vraag me af hoe ik de tank het beste kan bevestigen in mijn Mercedes. Ik denk dat de draadbussen naar boven moeten wijzen en dat er dan twee dikke beugels naar aan de carrosserie van de auto worden gemonteerd. Op de foto :"2LPG Tank stehend S124.jpg (1.34 MiB)" en "Bitmap2.jpg[" zie je dat de multivalve daar dan ook horizontaal ligt.
Voorbeeld van mijn tank in de positie:
20200104_131847.jpg
20200104_131847.jpg (3.57 MiB)

Als ik hem 180 graden zou omdraaien, met de draadbussen naar beneden, dan zou dat ook nog kunnen. Ik weet niet of het nog uitmaakt in de stevigheid.

Ik heb een aantal foto's kunnen vinden van een gemonteerde irene tank:
tankrt3f (1).jpg
tankrt3f (1).jpg (6.86 MiB)

Bitmap.jpg
Bitmap.jpg (508.71 KiB)

Bitmap2.jpg
Bitmap2.jpg (1.29 MiB)

BILD00331.jpg
BILD00331.jpg (6.28 MiB)

BILD003e6.jpg
BILD003e6.jpg (2.26 MiB)

2LPG Tank stehend S124.jpg
2LPG Tank stehend S124.jpg (1.34 MiB)

tank 4.jpg
tank 4.jpg (1.69 MiB)

tank 5.jpg
tank 5.jpg (1.01 MiB)

irene tank.jpg
irene tank.jpg (1.14 MiB)

tank 2.jpg
tank 2.jpg (939.69 KiB)


Dit is het andere type systeem
tank 6 stako.jpg
tank 6 stako.jpg (828.13 KiB)

stank 7 stako.jpg
stank 7 stako.jpg (2.16 MiB)
Laatst bijgewerkt door groove_champion op 05 jan 2020, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor RD500sec » 04 jan 2020, 15:40

Je hebt aardig wat speurwerk verricht :handgestures-thumbup:

Maar, ik had begrepen dat de tank een vastgestelde montagepositie had, aangegeven met een kruis, dat lijkt bij deze tank dus niet het geval? De ene staat met de draadbussen naar beneden, de andere met de bussen omhoog, of schuin naar achteren, dat zou betekenen dat de 80% vulklep (en de aanzuigbuis) ook in diverse standen geplaatst moet kunnen worden, of dat er meerdere uitvoeringen van zijn?

Je hebt ook een plaatje geplaatst van de winkel waar je de tank gekocht hebt? Die prijs is een stuk gunstiger dan de prijzen die we eerder voorbij zagen komen.

Met de draadbussen naar boven, kun je de tank in de uitsparing laten zakken, klem zetten met rubber en boven fixeren aan de draadbussen, dat zou ook mijn voorkeur hebben. Andersom, met de draadbussen naar beneden, zit hij vast in de wielkuip, maar zit de bovenkant “los”. Dan zou ik een met rubber beklede beugel of stalen spanband langs de bovenkant naar de carrosserie plaatsen. Aan de andere kant, 4 bouten of draadeinden M10 (of 12?) houden hem echt wel op zijn plek, mits je extra grote carrosserieringen gebruikt.

Als je foto’s wilt maken van de montage, (niet alleen als de tank op zijn plaats zit) zou dat zeker behulpzaam kunnen zijn voor je collega T of TE rijders :clap:
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 04 jan 2020, 17:19

Het was een enorme puzzel om me te verdiepen in verticale tanks :lol:

Die kruizen heb ik inderdaad gezien op cilindrische tanks. Op deze tank zit inderdaad een horizontaal teken in de vorm van een gelakt rood kruis en er zit een ring op gelast
20200104_160345_resized.jpg
20200104_160345_resized.jpg (1.04 MiB)


Er zijn als ik naar de foto's kijk inderdaad verschillende types van deze tanks. Voor onze Mercedessen is het in ieder geval het type met de draadbussen naar beneden of omhoog en dat het gat voor de multivalve dan horizontaal staat.

Ik heb de tank bij een lpgspecialist vandaan (1 uit oude voorraad met zeer korte keuringsdatum nog) De webwinkel zou inderdaad ook een goede zijn. Hierbij de link: http://www.autogas-shop24.de/Vertikaler ... g-Mercedes

Ik denk dat mijn voorkeur dan ook uitgaat om hem te monteren met de draadbussen naar boven en te klemmen met een rubber. De originele rubberen schijfjes van Irene wil vervangen door rubberen bussen met een ring eraan, zodat er geen kans is op contact met het metaal van de auto. Ik zal binnenkort ook even wat detail foto's plaatsen van de draadeindes.

Het enige wat ik nog zoek is de multivalve voor deze tank. Ik denk dat het een reguliere multivalve is waarbij alleen een langere aanzuigbuis gemaakt moet worden die tot onderaan de tank komt, de vlotter moet in een andere hoek komen en de 80% vulling moet ik even uitvogelen. Op het tankcertificaat staat dat de multivalve met nummer E3 67R-0158416 EMER bij deze tank hoort. Ik kwam toevallig een foto tegen van een multivalve voor een staande tank
EMER-Multiventil-6000-90°-Stehender-Tank-LPG.jpg
EMER-Multiventil-6000-90°-Stehender-Tank-LPG.jpg (7.54 KiB)

mv-emer-vt-mod_web.jpg
mv-emer-vt-mod_web.jpg (8.62 KiB)

Dit is een normale multivalve
Tomasetto-Multiventil-AT02-D200-90°-LPG-GPL-Autogas-Ventil.jpg
Tomasetto-Multiventil-AT02-D200-90°-LPG-GPL-Autogas-Ventil.jpg (4.95 KiB)

De aanpassing is niet heel spannend.

**Edit: Hij is ook gewoon te koop. dit is het artkikelnummer
multivalve emer staand.jpg
multivalve emer staand.jpg (1.21 MiB)

Hier was de multivalve ook te koop:
https://tinleytech.co.uk/shop/lpg-parts ... idal-tank/

Ik denk inderdaad dat velen hier baat bij hebben. Volgens mij heb je niet persé zo'n Irene tank nodig. Het kan elke ringtank zijn van 650x240mm. Je moet dan wel een beugel hebben waar de tank op kan staan en een tankband. Ik zag ergens een foto voorbijkomen dat iemand een extra beugel had gelast bovenop de tankband en deze aan de carrosserie had bevestigd.
DSC00426-1.jpeg
DSC00426-1.jpeg (43.34 KiB)

IMG_0518.jpeg
IMG_0518.jpeg (76.1 KiB)


De enige aanpassing zit hem eigenlijk in de multivalve. Voor de rest is elke ringtank(met multivalve) gelijk van binnen.
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 08 jan 2020, 19:49

Ik heb even gekeken naar de ruimte waar de tank inkomt en daar zit een onderdeel in de weg. Kan ik dit expansievat zomaar ongestraft door-lussen of afdoppen?

20200108_134807_resized.jpg
20200108_134807_resized.jpg (2.06 MiB)
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor RD500sec » 08 jan 2020, 20:29

Het expasievat is voor de brandstotank, ook de benzine zet uit als het warm wordt, als de brandstoftank wordtvolgetankt, is dit expasievat dus om de benzine uit te kunnen laten zetten. Als ik het goed heb, zit ook de tank ontluchting/beluchting aan dit vat.
Kun je het niet verplaatsen naar voren?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor JantjeV8 » 09 jan 2020, 08:28

Ik dacht dat alleen de diesels zo'n expansietankje hadden. Waarom heb ik nooit begrepen, volgens mij is diesel veel minder gevoelig voor drukverschillen dan benzine, maar goed.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4100
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: S210 E430 T, S210 E240 T, W123 230TE, Unimog 416, Holder B12, Berini, Fiat 500 1967


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor RD500sec » 09 jan 2020, 15:14

Het zorgt er naar mijn idee voor dat de brandstoftank onder de wagen 100% gevuld kan worden, zonder deze expansietank zou de brandstof dan bij opwarming (en uitzetten van de brandstof) uit de ontluchting kunnen lopen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 09 jan 2020, 18:03

Ik zou opzoek kunnen gaan naar een kleiner model. Er is in theorie nog wel wat ruimte over boven de wielkast. Voorlopig gaat er nog geen benzine in, omdat ik de auto pas veel later echt wil gaan gebruiken dus ik heb nog even speling.

Voor nu heb ik de ontluchting tijdelijk aangesloten op de andere leiding en de overloop afgedicht. Eerst even kijken hoe het met de tank afloopt en of terugbouw nog mogelijk is van het origineel tankje :handgestures-thumbup:
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 14 jan 2020, 10:28

Inmiddels heb ik de juiste multivalve binnen :handgestures-thumbup: Prijs viel mee, 53 euro inclusief verzenden vanuit Polen.
49383502846_922746973a_4k.jpg
49383502846_922746973a_4k.jpg (3.32 MiB)

49383700872_827941fb0f_k.jpg
49383700872_827941fb0f_k.jpg (910.9 KiB)

De lange stang met daaraan de vlotter gaat onderlangs in de tank omhoog naar het hoogste niveau. De aanzuigbuis ligt mooi onderin en de overloop wijst naar boven.

Ik ben weer iets wijzer geworden. Deze ringtanks hebben de multivalve op 0 graden zitten (recht) de meeste ringtanks hebben de aansluiting van de multivalve op 30 graden zitten (onder een hoek) . Het lijkt me dat je deze multivalve ook wel in zo'n tank kan proppen met een 30 graden aansluiting, je zal wel een paar stangen moeten bijbuigen maar in theorie moet dat ook werken.
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 22 jan 2020, 22:41

Ik heb deze vreemde multivalve even opgemeten, voor wie een bestaande multivalve zou willen aanpassen van verticale montage naar horizontale montage
49425677993_70865606ad_k.jpg
49425677993_70865606ad_k.jpg (879.1 KiB)



Verder:
Ik heb een backfireklep geplaatst. Deze is bij de 280 m110 85mm! Lastiger om aan te komen, maar in polen zijn ze nog genoeg te krijgen. (https://www.drypa.pl/produkt5857_KLAPY_ ... _85mm.html)
49418835792_4b295cc299_4k.jpg
49418835792_4b295cc299_4k.jpg (1.26 MiB)


Tijdens het vervangen van de klep voor een backfire klep viel het me op dat er allemaal rare hamertekens aan de onderkant van de klep zaten.
49425704058_9614d03fe8_c.jpg
49425704058_9614d03fe8_c.jpg (163.69 KiB)


Toen werd het duidelijk waarom de auto soms niet helemaal lekker liep. Er is ooit blijkbaar een backfire geweest op LPG en iemand heeft de kromme klep recht proberen te maken..... oud ijzer dus :tongue
49426398807_45ee7d96ad_k.jpg
49426398807_45ee7d96ad_k.jpg (486.22 KiB)


Backfireklep geplaatst
49425703898_4b9bcffba9_k.jpg
49425703898_4b9bcffba9_k.jpg (202.62 KiB)

49426174921_3a3fb448ba_k.jpg
49426174921_3a3fb448ba_k.jpg (282.59 KiB)


De auto loopt in ieder geval een stuk beter met een rechte klep :grin:
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 15 feb 2020, 22:03

Korte update dit keer. LPG staat inmiddels op kenteken. Ik zal een paar foto's plaatsen van de tank.

Twee weken gelden merkte ik dat het toch een redelijk gepruts aan het worden was met de tank. In eerste instantie wilde ik de tank monteren met de draadbussen omhoog, echter omdat de tank iets schuin komt te liggen zouden het hele vreemde steunen worden in de auto.
49538978063_4a2e59da39_k.jpg
49538978063_4a2e59da39_k.jpg (529.49 KiB)

49538972918_f094d7af53_k.jpg
49538972918_f094d7af53_k.jpg (569.31 KiB)

Mijn conclusie is eerlijk gezegd dat zo'n Irene tank beter thuishoort in een S124 ipv een s123 vanwege het feit dat er gewoon meer ruimte is. Bij de s123 loopt de wielbak naar binnen en verlies je al gauw een hoop ruimte. Ik zou eerder een ringtank aanraden op een frame. Wellicht dat ik later die ombouw doe. Een losse nieuwe ringtank en een aangepaste multivalve zou ik daarvoor gebruiken.

Toen kreeg ik het idee om de tank te monteren met de bussen naar beneden. Gezien de krappe ruimte leek het me misschien handig om advies in te winnen bij een LPG inbouwbedrijf over de tank.
De beste man werd enthousiast over mijn verhaal met zo'n verticale tank en ook gezien mijn geringe tijd leek het me een goed idee om het einde van het project verder uit te besteden en heb ik de auto daar achter gelaten.
49538947428_98a4889863_k.jpg
49538947428_98a4889863_k.jpg (504.52 KiB)


Wat er nog moest gebeuren:
- tank plaatsen
- leiding leggen van voor tot achter
- Leiding van tank naar vuller
- vuller plaatsen achter tankklep
- afmelden gasinstallatie

Al met al scheelde het me een hoop gedoe, de auto loopt prima op LPG en de inbouw is erg netjes gedaan. Ik heb de auto wegens tijdsgebrek op laten halen en weer in de schuur geparkeerd tot nadere orde. Ik hoop tzt een aantal foto's te plaatsen van de inbouw.

Groeten, Michael :handgestures-thumbup:
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor Weizengelb » 16 feb 2020, 09:59

Hoi Michael,

Een leuk en nuttig verslag, goed voor mensen die hetzelfde willen doen.
Ik heb vroeger veel LPG laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven. Zelf reed ik natuurlijk het liefst op diesel.
Toch heb ik jarenlang in een 280E/8 op LPG gereden, deze had een 85 liter cilindertank waar 78 liter in kon. Ik had geen tankmeter in de auto. Maar als de tank bijna leeg was begon de auto in te houden bij hogere toeren, dan kon ik mooi nog gaan tanken.
Ook was het met de D-jetronik heel makkelijk om over te schakelen van gas naar Benzine en terug, dat kon al bijna bij stationair, even een tipje gaspedaal en hup omschakelen. Deed ik ook vaak tijdens het rijden voor even wat meer vermogen op benzine :)

Zelden backfires gehad, een enkele keer, meestal bij een mislukte startpoging of zo (sleutel net te vroeg losgelaten).
Uiteindelijk wel de kleppen verbrand, een andere M110 ingebouwd en later toch een 240D dieselmotor ingebouwd en de gasinstallatie eruit gehaald.

Tussendoor nog enige 280S/SE W116 op gas gehad en uiteindelijk ook een hele mooie groen metallic 280 W123 (Carburateur). Hier een 100 liter cilindertank in laten bouwen en die auto reed ook erg vlot op LPG.

Veel plezier met de mooie 280TE!
Math
2801977klein.jpg
2801977klein.jpg (57.1 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2272
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor RD500sec » 16 feb 2020, 16:01

Mooi dat je de ombouw hebt afgerond, Michael, ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat van tank en tankvuler.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 16 feb 2020, 16:04

Weizengelb schreef:Hoi Michael,

Een leuk en nuttig verslag, goed voor mensen die hetzelfde willen doen.
Ik heb vroeger veel LPG laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven. Zelf reed ik natuurlijk het liefst op diesel.
Toch heb ik jarenlang in een 280E/8 op LPG gereden, deze had een 85 liter cilindertank waar 78 liter in kon. Ik had geen tankmeter in de auto. Maar als de tank bijna leeg was begon de auto in te houden bij hogere toeren, dan kon ik mooi nog gaan tanken.
Ook was het met de D-jetronik heel makkelijk om over te schakelen van gas naar Benzine en terug, dat kon al bijna bij stationair, even een tipje gaspedaal en hup omschakelen. Deed ik ook vaak tijdens het rijden voor even wat meer vermogen op benzine :)

Zelden backfires gehad, een enkele keer, meestal bij een mislukte startpoging of zo (sleutel net te vroeg losgelaten).
Uiteindelijk wel de kleppen verbrand, een andere M110 ingebouwd en later toch een 240D dieselmotor ingebouwd en de gasinstallatie eruit gehaald.

Tussendoor nog enige 280S/SE W116 op gas gehad en uiteindelijk ook een hele mooie groen metallic 280 W123 (Carburateur). Hier een 100 liter cilindertank in laten bouwen en die auto reed ook erg vlot op LPG.

Veel plezier met de mooie 280TE!
Math


Hi Math,

Leuk verhaal! D-jetronik laat zich inderdaad goed lenen voor het rijden op LPG. Hoe kwam het eigenlijk dat de kleppen verbrand waren? Ik heb zo'n druppel systeem in de auto zitten die de kleppen voorziet van extra smering/koeling speciaal voor het rijden op LPG.
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 16 feb 2020, 16:06

RD500sec schreef:Mooi dat je de ombouw hebt afgerond, Michael, ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat van tank en tankvuler.


Ik zal in de loop van volgende week wat foto's plaatsen :handgestures-thumbup: Ik hoop het topic later nog af te maken met een perfect passende tank. Denk dat voor de s123 de tank een maximale dikte van 200 mm zou mogen hebben. 240 is net te dik en met 220 zou het wel kunnen maar ik denk dat het dan niet zo perfect mooi past.
Hoe de tank er nu bij mij in ligt is prima, de kap kan er nog steeds overheen. Ik denk alleen dat er een iets grotere tank in zou kunnen, zodat er meer LPG mee kan aan boord. Maar goed dat is een project voor een andere keer :grin:
Onderstaand is volgens mij 200 x 630
tanktest 2.png
tanktest 2.png (1.65 MiB)
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 19 feb 2020, 20:36

RD500sec schreef:Mooi dat je de ombouw hebt afgerond, Michael, ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat van tank en tankvuler.


Hierbij enkele foto's van hoe de tank erin ligt. De tank zit muurvast op de vier bevestigingspunten.
in de wielbak:
49557668411_1b17ed4746_c.jpg
49557668411_1b17ed4746_c.jpg (88.91 KiB)


kap van de tank:
49557668621_11d8b053c1_c.jpg
49557668621_11d8b053c1_c.jpg (103.2 KiB)

49557170468_3576746cbd_c.jpg
49557170468_3576746cbd_c.jpg (101.48 KiB)


Onder de auto:
49557902512_fddf2714a2_c.jpg
49557902512_fddf2714a2_c.jpg (155.45 KiB)


In de wielkast:
49557170003_cd4d80bc51_c.jpg
49557170003_cd4d80bc51_c.jpg (144.45 KiB)


De vuller:
49557901517_5d1a89caa2_c.jpg
49557901517_5d1a89caa2_c.jpg (95.71 KiB)
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor RD500sec » 19 feb 2020, 23:01

Dat ziet er netjes uit, Michael, maar benzine tanken lijkt mij nog een uitdaging zo met de LPG vuller
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Tips gevraagd: Gastank S123 station inbouwen

Berichtdoor groove_champion » 20 feb 2020, 10:43

Het lijkt op de foto erg dicht bij elkaar te zitten, echter gaat benzine tanken gelukkig nog zoals het hoort. Het is wel even goed kijken hoe de dop eraf gehaald kan worden. :handgestures-thumbup:
User experience designer
Avatar gebruiker
groove_champion
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 20 mei 2019, 08:24
Roepnaam: michael
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: - Seat leon FR 2018
- W108 280s 1970
- Chevrolet Caprice 1968

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron