Het is nu 29 maart 2023, 15:52
Moderator: Bram Jansen
Weizengelb schreef:Hoi Michael,
Een leuk en nuttig verslag, goed voor mensen die hetzelfde willen doen.
Ik heb vroeger veel LPG laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven. Zelf reed ik natuurlijk het liefst op diesel.
Toch heb ik jarenlang in een 280E/8 op LPG gereden, deze had een 85 liter cilindertank waar 78 liter in kon. Ik had geen tankmeter in de auto. Maar als de tank bijna leeg was begon de auto in te houden bij hogere toeren, dan kon ik mooi nog gaan tanken.
Ook was het met de D-jetronik heel makkelijk om over te schakelen van gas naar Benzine en terug, dat kon al bijna bij stationair, even een tipje gaspedaal en hup omschakelen. Deed ik ook vaak tijdens het rijden voor even wat meer vermogen op benzine![]()
Zelden backfires gehad, een enkele keer, meestal bij een mislukte startpoging of zo (sleutel net te vroeg losgelaten).
Uiteindelijk wel de kleppen verbrand, een andere M110 ingebouwd en later toch een 240D dieselmotor ingebouwd en de gasinstallatie eruit gehaald.
Tussendoor nog enige 280S/SE W116 op gas gehad en uiteindelijk ook een hele mooie groen metallic 280 W123 (Carburateur). Hier een 100 liter cilindertank in laten bouwen en die auto reed ook erg vlot op LPG.
Veel plezier met de mooie 280TE!
Math
RD500sec schreef:Mooi dat je de ombouw hebt afgerond, Michael, ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat van tank en tankvuler.
RD500sec schreef:Mooi dat je de ombouw hebt afgerond, Michael, ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat van tank en tankvuler.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten