Eerst de MB garage handleiding raadplegen of het er terug op moet zoals je het eraf hebt gehaald. Met merkteken dus.
Is dat het geval, dan kan het maar op één manier en zit het nu 180° verkeerd om. Het staat dan gewoon op zijn kop.
Is het bij deze motor niet noodzakelijk, dan mis je mogelijk een paar bouten, misschien afgebroken en dan is er mogelijk onbalans.
In mij geval bij de M110 zie je dat ik 2 woodruf keys op de krukas heb. Nr 12
http://mbci.mackuz.ovh/mb/warsztat/siln ... 0117-5.jpg Bij mij kan hij dus op de kop terug gemonteerd worden. Is toen ook gebeurd en het resultaat was een rare oscillerende
vibratie bij laag toerental en afremmen op de motor. Monteurs of klussers die dit dus niet weten en op goed geluk doen, hebben 50% kans het goed of verkeerd te doen. Ik wil niet weten hoe vaak het gebeurd met die 50% geluk..
Op de tekening van OM617 staat maar 1 woodruf key nr 27
https://images.ecosia.org/tGvfvJMgQ3RDN ... lley-2.jpgDan zou het eigenlijk niet moeten kunnen dat ie verkeerd terug kan. Maar ik zie wel 2 pinnen Nr 23 voor de trillingsdemper. Die zou eventueel 180° verkeerd om terug kunnen. Maar dat moet in de MB garage handleiding van deze motor staan.
Heb je afgebroken bouten in de balanceerschijf dan maak je borst maar nat.. Dan zie er maar aan te komen om ze uit te boren en uit te trekken zonder de schijf te beschadigen. Als daar geen plaats is, moet de radiator eruit.
Ik weet niet of dit de veroorzaker is, maar gezien het hele verhaal heb je dit blijkbaar nog niet gechekt. En het is wel een potentiële verdachte. Je zou bijna zeggen, je hebt alles al gehad, maar deze nog niet. Geen idee wat er nog overblijft..
Op die tekeing van de M110 zie je ook de dwarsdoorsnede van die trillingsdemper. Dat het een stalen huis is uit 5 delen met een rubber inlage.. Dat zie je er van buiten niet aan af. Kijk of die nog gaaf is, deuken en zo.. Of ze daar niet met een hamer op hebben staan te meppen om het los te krijgen.
Succes..
