MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 15 dec 2018, 17:14

W110 200 ombouwen naar OM621 Diesel

Specifieke zaken voor de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderators: Bram Jansen, 300TD W123

Re: W110 200 ombouwen naar OM621 Diesel

Berichtdoor Weizengelb » 06 aug 2018, 20:38

Hoi Richard,

Ik ben het met je eens hoor. Ik ben meestal niet zo gecharmeerd van revisie, slecht ervaringen mee helaas...
Ik heb een keer een blok laten reviseren, liep daarna een zuiger vast omdat een koelkanaal verstopt zat. Weer een nieuwe zuiger erin (weer 800 gulden) daarna liep het hele blok kapot (waarschijnlijk door een kapotte vacuumpomp). Totale schade duizenden zuurverdiende guldens.
Daarna jaren heerlijk met een ruilmotor uit een sloper rondgereden.

Ik weet niks van dit blok. Ik heb het van een kennis (een automonteur) die het voor zichzelf uit een verrotte W110 heeft gebouwd omdat het blok zo mooi liep. Omdat er zuigerbussen in zitten weet ik dat hij (ooit) gereviseerd is. het was een gok. Maar ondanks dat de verstuivers waarschijnlijk ook wel vies zijn na het stilstaan loopt hij heel aardig en rookt echt bijna niet. Al met al niet slecht vond ik zelf.

Ik zal er eens iets dikkere olie in doen. Het is nu ook wel erg warm en de radiateur is ook niet echt top. Bij 100 km/h loopt de temperatuur op naar 100 graden, als ik 110-120 ga rijden stijgt hij tot boven de 110 graden en moet ik de verwarming in de auto aanzetten. Maar als ik de afrit van de autobaan afrijdt slaat de motor niet af. Dat was bij eerdere versleten motoren met weinig compressie wel anders... :-o

Bedankt voor het meedenken :handgestures-thumbup:
groeten, Math
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Math
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D

Re: W110 200 ombouwen naar OM621 Diesel

Berichtdoor RD500sec » 09 aug 2018, 23:50

Een lagere motortemperatuur zal de oliedruk ten goede komen.
Dikkere olie zal de druk ook verhogen, toch zou ik nog wel even verder kijken naar de genoemde punten.
Dan ga je voor levensduur.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek