MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 13 dec 2018, 07:22

W123 230 '76 MBreed

Post hier alle updates van je auto, van bougie (of gloeier) wissel tot aan een project.
Project afgerond, zet dan een link in je logboek!
Gewoon showen mag ook natuurlijk.

Moderators: Bram Jansen, 300TD W123

W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 12 apr 2018, 00:28

Hoewel ik in de planning had dit al veel eerder te doen is hier dan eindelijk een logboek voor mijn W123 230 van 1976. Beter laat dan nooit zegt men. :lol:

Laat ik beginnen met mijn zoektocht. Op mijn 17e verjaardag kreeg ik mijn eerste rijles en daarmee begon het verlangen naar een autootje te kriebelen. In eerste instantie ging ik opzoek naar alle merken binnen een bepaalde prijsklasse, het moest wel iets klassieks zijn en kwam ik uit op een Renault 11. Mijn vader, ooit zijn carrière begonnen bij de Renault kreeg al stuiptrekkingen en nachtmerries bij het idee weer een oude Renault op de brug te hebben, terugdenkend aan het feit dat hij nieuwe auto's uit de fabriek al stond te ontroesten omdat ze op de rit van Frankrijk naar Nederland al hadden begonnen te roesten :grin: , dus dit werd hem overduidelijk niet. Uiteindelijk kwam ik, achteraf vanzelfsprekend, met mijn achtergrond toch uit bij Mercedes-Benz. Er waren in het begin eigenlijk drie eisen aan de auto. 1: Hij moest belastingvrij zijn. 2: Hij moest zo min mogelijk roest hebben. 3: Hij moest in het budget passen. Eerste auto die we tegenkwamen was een W115 240D, dit was echter meer een restauratieproject dan een rijbetrouwbare auto. Vervolgens kwamen we terecht bij een W123 220D, die ook hier op het forum voorbij is gekomen. Deze had echter geen stuurbekrachtiging en was voor de staat van de auto te duur. Na een tijdje stond er een 200 ergens in Brabant, wezen kijken: De dikke lagen groene aanslag waren nog terug te vinden en de auto had duidelijk heel erg lang buiten gestaan, ook dit werd hem niet. Onderweg terug naar het barre noorden ons lands, zag ik op internet een 230 van 1976 staan in Friesland, we besloten meteen door te rijden. We hadden immers toch niks beters te doen. Eenmaal daar aangekomen vonden we een verwaarloosde auto, maar wel kogelhard. We kregen te horen dat de auto uit Frankrijk kwam en het stel van wie hij was deed hem weg, want ze hadden een zoontje gekregen en de auto had geen gordels achterin :pinch:. We hebben er vervolgens niet lang over nagedacht en de wagen gekocht.

WhatsApp Image 2017-03-21 at 17.57.24.jpeg
Eindelijk thuis met de mooie wagen
WhatsApp Image 2017-03-21 at 17.57.24.jpeg (260.25 KiB)


Achtergrond bij de wagen:
De wagen is op 4 mei 1976 geleverd in Nancy, Frankrijk, en daarmee een serie 0,5 (bouwnummer 2517). Iets wat we pas later bij toeval ontdekten. Hij is door een handelaar naar Nederland gehaald en vervolgens door de mensen van wie ik de auto kocht, gekocht. Dit maakt mij dus de 4e eigenaar.

Kleur 867 Kaledoniengrün en interieur 006 Moos stof

De auto heeft vanuit de fabriek de volgende opties (vanwege de vroege prijslijst zijn veel van deze opties later standaard):
207 Handleiding en onderhoudsboekje Frans
220 Deurcontacten achter voor achtercompartimentverlichting
233 Mistlampschakeling Frankrijk
248 Achterruit elektrisch verwarmd in gelaagd glas
286 Bagagenet voorstoelen
422 Stuurbekrachtiging
466 Centrale vergrendeling
502 Buitenspiegel rechts
542 Slot voor handschoenenvak
571 Hoogteverstelling en extra lengteverstelling bestuurdersstoel
610 Koplamp, mistlamp geel uitgevoerd
618 Halogeen groot-/dim-/mistlicht
629 Frankrijk uitvoering (o.a. geen gevarendriehoek)
631 Verbanddoos

Vanwege het achterstallige onderhoud moest er veel gebeuren voor ik er mee kon rijden. Er waren diverse problemen:
-Bij constante snelheid schokken (carburateur)
-Benzine slangen in de motorruimte lekten al als je er naar keek :grin:
-Lak was zeer dof door de Franse zon net als het interieur
-Koppeling was aan vervanging toe
-Verkeerde koplampen voor het model, de vierkante.
-Brandstofpomp lekt olie
-Remt slecht
-Lekkage via achterraam
-oppervlakkige roest op diverse plekken
-Groot achterstallig onderhoud motor
-Centrale vergrendeling stuk, eigenaar wist niet eens dat het erin zat :lol:

We zijn begonnen met het achterstallige onderhoud en het reviseren van de carburateur en achterremmen. De revisie van de carburateur deed wonderen :). Daarna besloten we de auto te strippen voor het poetsen, waardoor we nog wat meer roest vonden.

IMG_3606.JPG
Roest onder de sierlijst op de C-stijl netjes bijgewerkt. In de het luchtgat zat origineel paardenhaar, dit was vergaan. We moesten iets vinden dat lucht doorliet en tegen water kon en daarnaast dezelfde eigenschappen had. Uiteindelijk hebben we dit opgevuld met plastic draaisel van de draaibank. Dit is een mooie oplossing.
IMG_3606.JPG (452.14 KiB)


IMG_3625.JPG
De linker achterportier had roest bij de waterafvoer van het kleine raampje.
IMG_3625.JPG (446.36 KiB)


IMG_3653.JPG
Ook beide dorpels voor hadden een beetje roest.
IMG_3653.JPG (424.44 KiB)


IMG_3656.JPG
Kale dorpel bestuurderskant.
IMG_3656.JPG (581.1 KiB)


De lekkage door het achterraam was iets hardnekkiger en bleek ook door de koffer te komen, de Fransen hadden het kofferdekselrubber vervangen en deze er verkeerd om los ingelegd waardoor er water onder het rubber was gekomen en voor een gat had gezorgd. Uit een sloopwagen een stukje voor het achterraam geslepen en erin gelast, koffer Idem dito.

IMG_3394.JPG
Voorbereidingen voor het zagen.
IMG_3394.JPG (455.08 KiB)


Ook nu we erbij konden meteen luidsprekers achterin ingebouwd. De kabelboom voor de fader is niet meer leverbaar voor W123, maar nog wel voor W201 en de eerste serie hiervan gebruikt dezelfde stekker. Dit paste perfect. Ook hebben we extra isolatie aangebracht onder de hoedenplank in de hoop de geluidskwaliteit te verbeteren. Op marktplaats een mooie originele radio op de kop getikt en die gerepareerd in de vrije uurtjes. Een Becker Mexico, de eerste met de zwarte knoppen, dit is de enige radio met de zwarte knoppen die al in 76 werd geleverd. Anders zou het een Becker met nadelstreifen design moeten zijn geweest.

IMG_3561.JPG
De rand is helemaal af en opnieuw geverfd, klaar voor het achterraam.
IMG_3561.JPG (579.12 KiB)


Vervolgens door met poetsen, lekker arbeidsintensief :tongue .

IMG_3601.JPG
Mijn vader die een nieuw poetsmiddel uitprobeert, de S op de achtergrond wordt schaamteloos als werkbank gebruikt ;)
IMG_3601.JPG (587.61 KiB)


Diezelfde sloopwagen van 77 waar de stukjes staal vanaf kwamen zaten nog meer leuke spullen aan, de wagen had origineel 36000 km gelopen en was voor de rest van zijn leven buiten gezet en langzaam weggerot. Het interieur was echter nog in nieuwstaat en bleek dezelfde kleur te hebben als mijn interieur alleen was het MB-Tex. Dit hebben we uitgewisseld, net als het getint glas wat de sloopwagen had om nieuwe zonschade te voorkomen. Uiteraard ook de ruggen omgewisseld zodat de leuke bagagenetten behouden bleven.

Ik zou met de auto met vrienden op vakantie gaan als ik 18 jaar werd en er moesten dus gordels achterin. En voilà

IMG_3585.JPG
De vorige eigenaar had waarschijnlijk niet gedacht dat alles al voorbereid zat ;)
IMG_3585.JPG (483.91 KiB)


Aan diverse zaken kwamen we niet toe. Koppeling, brandstofpomp en de remmen voor moeten nog onder handen genomen worden en staan nog op de agenda. Wel heb ik op Ebay.de een set gloednieuwe Franse koplampen gevonden! En een orginele toerentellen voor een 4 cilinder van 1977. En het eindresultaat van de inspanningen zover mag er zijn. zie volgende bericht voor foto's vanwege bijlagelimiet. Een leuk weetje is dat we bij het repareren van de centrale vergrendeling erachter kwamen dat de deuren aan de rechter kant Amerikaanse deuren zijn (met een extra versteviging in de vorm van een stalen pijp horizontaal in de deur), maar ze matchen wel met het chassisnummer. Dit komt waarschijnlijk door de hoge vraag naar de W123 in de beginjaren en een tekort aan deuren en is een mooie illustratie van de inconsequentie waarmee de eerste bouwnummers werden gemaakt.

Toevoegingen en veranderingen, wel allemaal origineel Mercedes en op de originele manier ingebouwd:
006 Moos stof → 106 Moos MB-Tex
435 Veiligheidsgordels achterin
451 Toerenteller
511 Becker Mexico Cassette Vollstereo (MU), inclusief mechanische antenne en luidsprekers voor
599 Warmtewerend glas zijruiten en achterruit
812 Luidsprekers achter

Gewenste opties voor als er weer eens tijd voor sleutelen is:
440 Tempomat
580 Airconditioning
600 Koplampwisserinstallatie
- Vervangen Antenne van voorscherm naar achterscherm. Alleen diesels hadden de antenne in het voorscherm. Foutje van de Fransman die het heeft ingebouwd.
-Eindemper ligt los in huls wat een vervelend geluid creëert
Bijlagen
W123 2.jpg
W123 2.jpg (595.92 KiB)
Laatst bijgewerkt door MBreed op 12 apr 2018, 11:35, in totaal 5 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 12 apr 2018, 00:33

Vervolg foto's eindresultaat

W123 klein.jpg
W123 klein.jpg (809.63 KiB)

7W4A1985 2.jpg
De klok is inmiddels een toerenteller :)
7W4A1985 2.jpg (346.34 KiB)

7W4A2093 2.jpg
7W4A2093 2.jpg (382.96 KiB)

7W4A2107 2.jpg
7W4A2107 2.jpg (641.79 KiB)

7W4A2125 2.jpg
7W4A2125 2.jpg (211.97 KiB)

7W4A2144 klein.jpg
De bagagenetten blijven een leuke optie
7W4A2144 klein.jpg (395.24 KiB)

IMG-20180406-WA0003.jpeg
Gekocht op Ebay Kleinanzeigen als ongetest. Werkt perfect! Wijzer is alleen uit de kleur, misschien maar eens verven.
IMG-20180406-WA0003.jpeg (336.04 KiB)
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor drieske » 12 apr 2018, 09:39

Mooi Max, dit gaan we zeker volgen.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 603
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Limited 97 » 12 apr 2018, 14:46

Mooi man, ziet er goed uit !
Heb dezelfde uit 1976 al 8 jaar, zonder mankementen, zelfs op LPG.
Zelfde km standen bij aankoop en inmiddels op 239.000
Overweeg nog eens electronische ontsteking van LeenAPK, dat maakte mijn 230 nog een bizar andere auto !
Avatar gebruiker
Limited 97
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 30 aug 2009, 09:51
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Luke » 12 apr 2018, 17:17

Hoi Max,

Welkom op het forum. Tijdens het opknappen van mijn 200D (net klaar:)) heb ik jouw filmpje van autovisie gezien. Leuk om het hele verhaal nu op het forum te zien!

Een zeer nette 230 :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Luke
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 17 okt 2016, 21:49
Woonplaats: Delft
Roepnaam: Luke
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Toyota Carina E 2.0 GLI
Kawasaki ZX-6R


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MB280E » 12 apr 2018, 22:33

Welkom

Wat een mooie wagen, nog originele voorschermen erop. :handgestures-thumbup:
En een leuke klusruimte
Veel plezier gewenst met de wagen
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam: Jan
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R107 560SL 1985
S124 300TD Turbo 1986


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBBelgium » 13 apr 2018, 14:32

MB280E schreef:Welkom

Wat een mooie wagen, nog originele voorschermen erop. :handgestures-thumbup:
En een leuke klusruimte
Veel plezier gewenst met de wagen


Toevallig heb ik originele voorschermen in dat kleur liggen... Maar die ga ik ooit spuiten in de kleur van mijn coupe, want ook daar zitten imitatieschermen op, en sluiten voor geen meter aan...


en Max: jouw auto ziet er goed uit! En altijd leuk zo een toerenteller :)

Oja, ik zie net dat je ook airco wil inbouwen. Ik heb hier nog een coupe staan van de 1ste generatie (1979) waarin airco zit. Wou deze inbouwen in mijn coupé, maar uiteindelijk ga ik het niet doen omdat de mijne van de 2de generatie is. Of het werkt of niet, geen idee. Anders PM me maar bij interesse, kunnen we verder over discuteren.
MBBelgium
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 425
Geregistreerd: 28 jun 2014, 18:31
Woonplaats: Vlaams Brabant
Roepnaam: Tim
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 13 apr 2018, 18:59

Als het goed is heb je een PB :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MB280E » 13 apr 2018, 22:54

Tim, de voorschermen van een serie 0.5 zijn net iets anders de andere en in goede staat zeer zeldzaam. (er zijn maar een paar duizend van gemaakt in 1975-1976).
Een serie 0.5 is heel leuk maar verschilt nogal in details van de andere serie.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam: Jan
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R107 560SL 1985
S124 300TD Turbo 1986


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 13 apr 2018, 22:59

Voor zover ik weet zijn de spatborden precies hetzelfde, alleen heeft de serie 0,5 geen bakjes bij de scharnieren. Ooit afgevraagd waarom het met de zekeringenkast altijd zo'n gevecht is de deksel er weer op te krijgen? Ze hebben het ontworpen op de 0,5 zonder bakjes, dus er is genoeg ruimte dan, maar later nooit meer aangepast toen de bakjes kwamen :lol: :lol:

Leuke verschillen zijn bijvoorbeeld:
-middenconsole is één geheel, wel irritant als je erbij moet..... (net als bij W115)
-geen bekleding tussenschot koffer-brandstoftank
-geen plastic strip over rand bij de koffer
-klok zonder minutenstreepjes (was helaas al vervangen toen ik hem kocht)
-achterruitverwarmingskabel loopt door het rubber en komt er via een gat uit, net als de W115
-lichtschakelaar zit op zijn kop, net als bij een W116

Je ziet dat ze in de 0,5 veel elementen hebben overgenomen van modellen die ze al hadden, wat eigenlijk wel logisch is.
Laatst bijgewerkt door MBreed op 13 apr 2018, 23:07, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MB280E » 13 apr 2018, 23:04

Er ontbreekt een bevestigingsgat boven aan bij de serie 0.5
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam: Jan
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R107 560SL 1985
S124 300TD Turbo 1986


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 13 apr 2018, 23:06

Weet je dat zeker? Je bedoelt van een parker? Want het linkerscherm is namelijk vervangen in Frankrijk en ook nog eens imitatie, daarom roest hij waarschijnlijk ook :grin: Ook nog zo'n dingetje voor de to do list.
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Weizengelb » 14 apr 2018, 09:05

Hallo Max,

Wat een leuke auto!
Ik vind dat licht groen steeds mooier.
Mijn vader kocht rond 1982 zo een groene 240D van 1978 met dezelfde moosgroene mb-tex bekleding. Als ik het zie gaat mijn hart nog steeds even sneller slaan. (Ik heb die wagen later wel helemaal naar blauw omgebouwd met spullen van een 280.)

Mijn eigen eerste W123 was een 280 van 1977, ook weer met die mooie moosgroene bekleding, nu zelfs in 280 uitvoering, schitterend. Deze auto had ook nog verschillende kenmerken van de vroege modellen.
MVC-109F.JPG
280 Vergaser 1977
MVC-109F.JPG (165.44 KiB)


De Antenne is trouwens bij de benzines naar de linksachterkant verplaatst ten tijde van de W115 (rond 1974) zodat hij zo ver mogelijk van het storende ontstekingssysteem af zat.

Mooi hoe goed je met de auto bezig bent, het is echt een plaatje.

Groeten, Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2085
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W110 200 1967
W115 220D


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 21 mei 2018, 23:26

Update: Er is een artikel verschenen over mijn auto in het blad SL Mercedes Revue. Er werd gezocht naar een vrijwilliger voor een artikel en verdomd: Ik werd de vrijwilliger.

De volgende link bevat een PDF bestand. Ik hoop dat het werkt: https://1drv.ms/b/s!AlnFg1-AwXjQiz55povocrqP7FSm

In het artikel staat dat ik naar Italië geweest ben met deze auto, maar dat klopt zeker niet. Ik denk dat het gekomen moet zijn door de twee i's in Zuid-Limburg :lol: :lol:
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Luke » 22 mei 2018, 08:52

Leuk artikel Max :handgestures-thumbup:
Ik zag trouwens dat de foto's van het artikel nog vóór de inbouw van je toerenteller waren.
Avatar gebruiker
Luke
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 17 okt 2016, 21:49
Woonplaats: Delft
Roepnaam: Luke
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Toyota Carina E 2.0 GLI
Kawasaki ZX-6R


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 22 mei 2018, 10:57

Ja klopt. Het interview is al van een tijdje geleden, maar is nu pas gepubliceerd
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Luke » 22 mei 2018, 20:23

Ik wist trouwens niet dat vroege W123's van inferieur oost-duits staal werden gemaakt. Iemand een idee tot wanneer dit gebruikt is door MB?
Avatar gebruiker
Luke
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 17 okt 2016, 21:49
Woonplaats: Delft
Roepnaam: Luke
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Toyota Carina E 2.0 GLI
Kawasaki ZX-6R


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor Maikel » 23 mei 2018, 07:34

Ziet er netjes uit zeg, een hoop werk toch hè , maar je hebt dan wel wat!
Veel plezier ervan!
Gr Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1811
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam: Maikel
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai h200 2.5 crdi 175ps
Vw Caddy


Re: W123 230 '76 MBreed

Berichtdoor MBreed » 23 mei 2018, 11:28

Luke schreef:Ik wist trouwens niet dat vroege W123's van inferieur oost-duits staal werden gemaakt. Iemand een idee tot wanneer dit gebruikt is door MB?


Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik las het ook voor het eerst.
Avatar gebruiker
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 27 aug 2016, 21:27
Woonplaats: Schagen
Roepnaam: Max
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Logboek / Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten