MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 06 dec 2022, 02:55

Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Post hier alle updates van je auto, van bougie (of gloeier) wissel tot aan een project.
Project afgerond, zet dan een link in je logboek!
Gewoon showen mag ook natuurlijk.

Moderator: Bram Jansen

Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 05 aug 2022, 12:32

Een van de startmotors inmiddels schoongemaakt en weer in elkaargezet. Ik heb niets hoeven vernieuwen want zowel de lagers, koolborstels en tandwiel waren nog in prima staat. Wel de kollector vlakgeschuurd.

getest en draait perfect. Fijn om als reserve te hebben liggen. De andere 2 zal ik ook nog wel eens aanpakken als rustig tussendoorprojectje :-)

Groeten Math

IMG_5353.jpg
IMG_5353.jpg (836.29 KiB)
IMG_5355.jpg
IMG_5355.jpg (969.19 KiB)
IMG_5382.jpg
IMG_5382.jpg (1.11 MiB)
634DCA1E-5E50-4EF3-B188-66427844749D.JPG
glasparelstralen
634DCA1E-5E50-4EF3-B188-66427844749D.JPG (968.91 KiB)
0F03FD8E-4DCB-4AB8-A404-DDEAEE777C31.JPG
0F03FD8E-4DCB-4AB8-A404-DDEAEE777C31.JPG (704.26 KiB)
IMG_5480.jpg
IMG_5480.jpg (603.09 KiB)
IMG_5482.jpg
ff testen
IMG_5482.jpg (563.5 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 15 aug 2022, 09:29

Ik ben inmiddels toch begonnen met de motor-versnellingsbak-stuurhuis uitbouw :-)

Ik wil ook meteen de motorruimte opnieuw in kleur spuiten zodat het er weer netjes uitziet. We zullen zien.

Groeten Math

IMG_5526.jpg
IMG_5526.jpg (841.43 KiB)
IMG_5527.jpg
IMG_5527.jpg (892.94 KiB)
IMG_5529.jpg
IMG_5529.jpg (818.37 KiB)
IMG_5530.jpg
IMG_5530.jpg (794.96 KiB)


vooralsnog alleen wat randzaken uitgebouwd, radiateur, luchtfilter etc.
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor RD500sec » 15 aug 2022, 18:23

We zullen zien.


Gaat je lukken Math :)
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1167
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 22 sep 2022, 08:46

Inmiddels ook de motor eruit.
IMG_5815.jpg
IMG_5815.jpg (906.66 KiB)


Nu verder met de versnellingsbak en de Servosturing.

Ik zie al dat de leiding van de koppeling over de versnellingsbak anders loopt bij de andere versnellingsbak (nieuwer type met schuine bovenkant).

Groeten math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 23 sep 2022, 08:56

Zo zie je hoe snel je dingen vergeet. Ik weet nietwaar ik de hulpkoppelingscilinder van de 240D Versnellingsbak heb gelaten. En vooral ook het leidingkje wat over de bak loopt. Ik heb wel een leiding opnieuw laten chromateren maar dit lijkt ook gewoon een oud type te zijn...

Nou ja, het zal hopelijk wel passend te maken zijn.

Groeten Math
IMG_5834.jpg
de 220D bak met leiding
IMG_5834.jpg (575.54 KiB)
IMG_5836.jpg
De bak uit de 240D van 1974 met een(?) leiding
IMG_5836.jpg (749.58 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor denman1710 » 23 sep 2022, 18:49

Precies dat heb ik ook met mijn 115. Spullen genoeg verzameld in de afgelopen 3 jaar, maar waar is alles (ook nog een verhuizing gehad....)
Avatar gebruiker
denman1710
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 07 jan 2019, 20:18
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W115 - 200 - W220 S350 - W201 190E


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 04 okt 2022, 09:00

Hoi Richard, Den,

Inmiddels gelukkig een geschikt leidinkje kunnen bemachtigen bij een mercedesvriend :handgestures-thumbup:

Toen ik de motorruimte wilde gaan sluiten bleek mijn verharder van mijn 2K lak verhard :( Alleen nog wat klonten, dat werd niks. Met verharder van mijn grondverf erbij ging het ook nog schiften :cry:

Dus op aanraden van een kameraad bij Crop 2 spuitbussen 2K lak op kleur 623 besteld. Hiermee de motorruimte gespoten met prima resultaat. Zeer tevreden over de spuitbussen en scheelt een hoop spuit-schoonmaakwerk en verdunner zooi.
IMG_5911.jpg
IMG_5911.jpg (493.08 KiB)


Nu ik toch bezig was.. (altijd die klusjes tussendoor moet ik niet doen maar ja), ik wilde al lang een oud zwart stuur wit maken. Nu gedaan met eerst schuren, plamuren, 2K grondverf en aflakken in ivoor. Het resultaat is echt prima. Ik zal hem eens inbouwen en kijken of het goed blijft op de lange termijn.
IMG_5884.jpg
IMG_5884.jpg (819.97 KiB)
IMG_5891.jpg
2K grondverf grijs
IMG_5891.jpg (825.61 KiB)
stuurivoor.jpg
stuurivoor.jpg (627.32 KiB)
IMG_5900.jpg
IMG_5900.jpg (1.04 MiB)
IMG_5924.jpg
IMG_5924.jpg (677.57 KiB)
IMG_5902.jpg
IMG_5902.jpg (592.83 KiB)
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor John.M » 04 okt 2022, 21:20

Math, wauw man dat stuur :clap: :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
John.M
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 22 dec 2018, 20:12
Woonplaats: Vinkeveen
Roepnaam: John
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1974
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986, W124 300E 1987, W 204 200 Kompressor 2009 en een W169 A160


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 07 okt 2022, 09:47

Hoi John, Ja dat was ook mijn reactie, echt wel mooi geworden.

En om niet alleen met een wit stuur te sieren, ook het servo-stuurhuis ingebouwd (met centreerschroef). Stuurkolom wat ingeschoven omdat het huis iets langer is.
IMG_5938.jpg
stuurhuis eruit
IMG_5938.jpg (887.05 KiB)
IMG_5937.jpg
cenreerschroef fijne draad
IMG_5937.jpg (721.32 KiB)
IMG_5949.jpg
Servo stuurhuis erin
IMG_5949.jpg (825.17 KiB)


Stuurkoppeling van nieuwe kunststof busjes voorzien (ze waren niet eens slecht maar ja, nu toch maar nieuw natuurlijk).
IMG_5946.jpg
nieuwe busjes
IMG_5946.jpg (703.79 KiB)
IMG_5948.jpg
koppeling weer in elkaar, versie met klemmetjes
IMG_5948.jpg (508.75 KiB)


De hulpstuurarm was eigenlijk ook nog prima maar ja, nu ook maar nieuwe bussen erin. En dan ook maar meteen een nieuwe Stuurstang (Meyle) en 2 gereviseerde spoorstangen (Lemforder).
IMG_5955.jpg
hulpstuurarm bussen
IMG_5955.jpg (827.51 KiB)
IMG_5957.jpg
onderste nieuw erin
IMG_5957.jpg (684.34 KiB)
IMG_5958.jpg
ook bovenste, met wat vaseline erin
IMG_5958.jpg (568.45 KiB)


Nu moet ik de wagen wel meteen laten uitlijnen. Moest eigenlijk toch vanwege de grotere naloop bij servo maar ik had het zo ook wel even willen proberen zonder de stuur en spoorstangen te veranderen... helaas. Ik hoop dat het goed gaat sporen, ik heb helaas zeer slechte ervaringen met het goed uitgelijnd krijgen van mijn auto's...

Versnellingsbak vullen met ATF (gaat toch makkelijk op de werkbank). De hulpcilincer wilde ik gewoon terugzetten want deze werkte gewoon goed. Maar als je hem dan toch in de hand hebt ziet hij er toch niet zo mooi uit en lekt waarschijnlijk toch een beetje. Dus maar uitgehoond en nieuwe cup erin. (een nieuwe is ook niet duur maar had ik niet liggen).
IMG_5971.jpg
ATF in bak
IMG_5971.jpg (714.18 KiB)
IMG_5975.jpg
hulpcilinder uit elkaar
IMG_5975.jpg (478.79 KiB)
IMG_5973.jpg
honen
IMG_5973.jpg (461.26 KiB)


Het stuur is er zo te zien nog nooit uit geweest, verf zit nog op de moer
IMG_5934.jpg
moer stuur
IMG_5934.jpg (455.95 KiB)


Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor RD500sec » 07 okt 2022, 11:34

Dat zijn weer geen halve maatregelen, Math!
Dat binnenscherm mag zich ook laten zien :)
Uitlijnen zou toch geen probleem mogen zijn, nu alles nieuw eronder zit.
Waarschijnlijk is bij af fabriek stuurbekrachtiging de stuurkolom wat korter? Bij de W123 in elk geval wel.
Met de grotere naloop rijdt hij beter rechtuit, maar stuurt wat zwaarder. Dat laatste merk je natuurlijk niet door de bekrachtiging.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1167
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 13 okt 2022, 11:39

Inmiddels ook ingebouwd maar starten lukt nog even niet. Nu de accu eerst maar weer eens opladen.

IMG_6053.jpg
IMG_6053.jpg (852.43 KiB)
IMG_6055.jpg
IMG_6055.jpg (806.48 KiB)
kettingrek.jpg
ketting heeft een graad of 6-7 rek
kettingrek.jpg (594.96 KiB)
pompdiesel.jpg
nogmaals gekeken of er diesel komt en op tijd (vanaf 26 graden voor OT)
pompdiesel.jpg (798.85 KiB)
pompoptijd26.jpg
pomp staat op tijd....
pompoptijd26.jpg (517.82 KiB)
pompoptijd26drup.jpg
pompoptijd26drup.jpg (466.03 KiB)


Straks maar eens compressie meten, misschien sluit een of 2 kleppen wel niet. Hij wil bijna starten maar net niet :pinch:
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor RD500sec » 14 okt 2022, 13:17

Balen.
Dat is niet wat je verwacht na al je werk.
Zijn de gloeiers wel goed?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1167
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 20 okt 2022, 08:33

Hoi Richard,

Nou inmiddels loopt de motor netjes. De compressie was eerst niet zo goed, vooral op 1 cilinder te weinig.
Nadat ik de auto heb aangesleept liep die goed. Daarna nogmaals de compressie gemeten bij warme motor en nu is alles goed.

Ik ben wat te pietluttig geworden denk ik. Vroeger had ik niks gemeten of gecontroleerd en de motor na inbouw meteen aangesleept en dan loopt zo'n blok, klaar :lol:
IMG_6143.jpg
IMG_6143.jpg (771.09 KiB)


Nu nog de servo pomp weer aansluiten en olie erin (ATF).

Verder ook de wieluitlijning wat gecontroleerd middels een rolmaat op het midden van de band. Na het monteren van nieuwe stuur- en spoorstangen had ik de wielen op het oog recht gezet. Nu bleek dat de wielen aan de achterkant 43 mm dichter bij elkaar stonden dan de voorkant! Dat is 4 cm teveel toespoor (moet 3 mm zijn). Dit dus maar even bijgesteld en nu zo snel mogelijk naar de uitlijner.
IMG_6151.jpg
IMG_6151.jpg (1011.41 KiB)


Groeten math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor RD500sec » 21 okt 2022, 18:04

Mooi dat hij loopt, Math!
Waarschijnlijk wat roestaanslag op de kleppen. Dus na wat rijden zul je de klepspeling weer na moeten kijken

Als de wielen aan de achterkant dichter bij elkaar staan, heb je toch uitspoor?
Als je de nieuwe spoorstangen zo goed mogelijk op de lengte van de oude instelt, moet je in de buurt zitten :handgestures-thumbup: dan kun je naar de uitlijner rijden.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1167
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 22 okt 2022, 13:21

Hoi Richard,

Ja het was idd andersom. In ieder geval, na het zelf instellen met de rolmaat stond de sporing al best goed, na het meten bij de uitlijner:
links 0.03' rechts 0.02' (nu ingesteld op 0.13' beide kanten)

Auto rijdt nu goed maar lijkt nog iets zenuwachtiger (snel reagerend op het stuur) dan eerder zonder servo. De overbrenging van het servo stuurhuis is natuurlijk ook groter maar toch. Zodadelijk nog eens een flink stuk rijden.
uitlijnenBest.jpg
uitlijnenBest.jpg (520.69 KiB)

uitlijnrapport.jpg
uitlijnrapport.jpg (447.58 KiB)


Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor denman1710 » 28 okt 2022, 00:10

Mooi werk weer Math!
Avatar gebruiker
denman1710
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 07 jan 2019, 20:18
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W115 - 200 - W220 S350 - W201 190E


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 09 nov 2022, 10:21

Hoi Allemaal,

De 200D motor loopt heel netjes maar... ik vind dat hij te moeilijk start. Ik had dat vroeger al wel vaak met versleten motoren maar nu dus weer, lang gloeien en nog niet starten, nog een keer gloeien en dan moeizaam eerst op 1 cyl. dan 2, 3 en dan pas starten en langzaam op toeren komen. Als hij dan loopt is alles prima. Ook warm sttart hij daarna wel goed.

De compressie zal wel niet helemaal als nieuw zijn (koud gemeten rond de 19-20 bar) maar ik weet niet zeker of het daar alleen aan ligt. De pomp heb ik netjes afgesteld op 26 graden voor OT maar de ketting is best wel wat versleten en gerekt (zo'n 7 graden rek op de krukas gezien).

Ik heb de originele 220D motor eens bekeken die ik net heb uitgebouwd. De compressie van de 220 motor is koud ook niet veel beter. toch startte deze motor altijd heel netjes, ook midden in de winter.
startmotorcompressiemeten.JPG
startmotorcompressiemeten.JPG (777.79 KiB)
220Dcompressiekoud.jpg
220Dcompressiekoud.jpg (557.66 KiB)

Dus bij deze motor de ketting eens bekeken. Nou deze is volgens mij nog als nieuw. Het is een IWIS ketting en er zit ook een nieuwe kettingspanner op. Hij staat in elk geval precies op OT.
ketting en nokkenasop tijd.jpg
220D motor
ketting en nokkenasop tijd.jpg (725.46 KiB)
preciesoptijdkrukas.jpg
220D motor
preciesoptijdkrukas.jpg (753.58 KiB)


Zou het slechte starten door de kettingrek kunnen komen? (de klepspeling schijnt ook al uit te maken dus 7 graden rek en te late nokkenastijden dus waarschijnlijk ook?)

Nou dat wil ik dus eens gaan uitsluiten. Ik heb een verzette nokkenas spie besteld om de nokkenas weer op tijd te kunnen zetten met een te lange ketting. Eigenlijk is dit natuurlijk een lapmiddel.
IMG_6359.jpg
IMG_6359.jpg (116.42 KiB)
IMG_6360.jpg
IMG_6360.jpg (228.32 KiB)

Ik kan beter meteen een nieuwe ketting monteren. Nu de ketting van de 220D motor nog zo goed als nieuw is kan ik mijn gekochtte nieuwe ketting ook wel op de 200D motor gebruiken...

Wordt vervolgd :)

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor John.M » 09 nov 2022, 21:51

Math,
7 graden rek is best veel en zou het slechte starten kunnen veroorzaken.
Ja niks lappen beter een nieuwe ketting er in draaien met een nieuwe spanner, dat gaat wel schelen.

Ik neem aan dat je het gloeisysteem en de gloeiers goed hebt gecontroleerd. Klopt de spanning op de gloeiers?

Gr. John
Avatar gebruiker
John.M
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 22 dec 2018, 20:12
Woonplaats: Vinkeveen
Roepnaam: John
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1974
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986, W124 300E 1987, W 204 200 Kompressor 2009 en een W169 A160


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor wwwW123 » 09 nov 2022, 23:22

Ff terug naar het stuurhuis: waarom.die centreerschroef? Als de wielen rechts staan dan weet je toch hoe je stuur moet staan?.dus ik zoek even naar waarom je die centreerschroef nodig hebt.

Compressie: mag toch niet onder 20 bar komen? Nieuw is 24.bar meen ik..
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1557
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Toyota PICNIC (eigenlijk beter dan een benzine Mercedes :-))
Skoda Fabia (niet verder vertellen)


Re: Eindelijk weer een Diesel, 220D/8 1972

Berichtdoor Weizengelb » 10 nov 2022, 10:38

Hoi John, Hanco,

Ja er moet gewoon een nieuwe ketting op. Die spietjes zijn eigenlijk alleen voor wanneer je de kop afgefreesd hebt. Maar ik kan het kort proberen of het helpt (dan staat de pompafstelling nog goed). Ik heb de spie nu besteld hoewel ik achteraf ook liever een 3 graden spie had besteld in plaats van 4 maar ja. Hij komt vandaag binnen.

Als ik dan de nieuwe ketting monteer dan moet ik in elk geval ook de injectiepomp weer even afstellen (lastig die onderste moer te bereiken, vooral nu met al die slangen van de servosturing :grin )

Hanco, de wielen kunnen ook recht staan door het stellen van beide spoorstangen. Dit terwijl het stuurhuis niet in de middenstand staat. Nu heeft de uitlijner de schroef ook niet gebruikt (ik wel bij de inbouw van het stuurhuis...). Het stuur staat nu weer een klein tikje scheef naar mijn gevoel en ik zit erover te denken dit zelf te corrigeren door beide spoorstangen bv. 1/4 slagje dezelfde kant op te verstellen.

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2614
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Logboek / Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten